۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
بازی حقوقی «های وب» با سهامداران خرد
های وب همچنان همراه با حواشی

بازی حقوقی «های وب» با سهامداران خرد

در حالی که چند ماه پیش تخلف حقوقی های وب محرز شد و بابت عدم پرداخت سود مجمع سال های گذشته جریمه شده بود حالا بازی حقوقی های وب با سهامداران خرد به شکل نوسان گیری ادامه پیدا کرده است.

بازار؛ گروه بورس: هنوز تخلف حقوقی برای نپرداخت سود نقدی چند سال پیش فراموش نشده بود که اتفاق دیگری در مجمع فوق‌العاده روز ۲۳ اسفند شرکت داده گستر عصر نوین با نماد های وب رخ داد. با توجه به اینکه این نماد در چند سال گذشته ریزش وحشتناکی داشته و بسیاری از سهامداران خرد آن را ناشی از معاملات غیرشفاف حقوقی می دانند. در مجمع فوق‌العاده خواستار پاسخگویی حقوقی شدند.

اما مدیرعامل شرکت با بی احترامی به سهامداران خرد اعلام کرد کسی شما را مجبور به خرید سهام «های وب» نکرده است. در حالی که همین سهامداران خرد چند ساله منتظر بازگشت اصل پول خود هستند تا از این سهام خارج شوند و متاسفانه گویا حس تملک مدیر عامل و وضعیت این سهام تنها برای سهام داران عصبانی مهم است و نهاد ناظر انگیزه ای برای ورود به این موضوعات ندارد! از همین رو است همچنان سهامدار عمده این شرکت که باید بعد از بورسی شدن پاسخگو باشد، خودرا طلب کار می داند.

سهامدار عمده مدعی است که سود شرکت را در پروژه های جدید سرمایه گذاری کرده است. به نظر می رسد که دستگاه های نظارتی باید به معاملات نمادهای غیرشفاف مانند های وب، چکاپا و... ورود کنند که سالهاست از سرمایه حقیقی ها استفاده می کنند و در مقطع کنونی در کف قیمت نوسان گیری می کنند. مسأله دیگر بی احترامی به سهامداران خرد است که تنها به دنبال حق و حقوق خود هستند.

همچنین در جلسه فوق العاده مدیرعامل های وب گفت: تقاضای افزایش سرمایه از خردادماه به سازمان بورس اعلام شده بود که مشروط به پرداخت سود سهام سهامداران حقیقی و حقوقی شد. بخش زیادی از آن پرداخت شده است. اما به دلیل ابهامات در صورت های مالی، ۲۰ درصد افزایش سرمایه درخواستی مورد قبول سازمان واقع شد.

این در حالی است که این افزایش سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومان اثر مالیاتی دارد. لذا این مجمع فوق العاده تنفس پیدا کرد تا جلسه کمیته سازمان بورس برگزار شود.
در ادامه این جلسه، سهامداران به عملکرد مدیرعامل بعنوان سهامدار عمده، در کنترل قیمت سهم های وب معترض شدند. از این رو خواستار شفافیت ریز معاملات سهامدار عمده بودند که در نهایت منجر به درگیری لفظی بین سهامداران و مدیرعامل های وب شد و پخش زنده این مجمع متوقف شد.
این نماد در سه ماهه اخیر بازدهی منفی ۱۱ درصدی و در یک ساله بازدهی منفی ۱۷ درصد پیدا کرده، در حالی که این شرکت در دو سال گذشته تنها ۱۳۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته یعنی دارایی حقیقی ها سرمایه گذاری کرده است.

نکته عجیب تر اینکه درآمد شرکت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته آفتی ۱۰۰ درصدی داشته در حالی که وقتی شرکتی سرمایه گذاری جدید می کند به درآمدهای شرکت افزوده می شود.

در حالی که چند ماه پیش تخلف حقوقی های وب محرز شد و بابت عدم پرداخت سود مجمع سال های گذشته جریمه شده بود حالا بازی حقوقی های وب با سهامداران خرد به شکل نوسان گیری ادامه پیدا کرده است.

گفتنی است داده‌گستر عصر نوین با نام تجاری ثبت شدهٔ «های‌وب» یک رسانندهٔ خدمات اینترنتی است که دفتر مرکزی آن در تهران، پایتخت ایران قرار دارد. های‌وب به عنوان دارندهٔ پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) به عنوان یکی از شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.

کد خبر: ۲۷۸٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha