۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
وعده دولت برای شفافیت شرکت‌های دولتی محقق شد| انتشار اطلاعات مالی ۲۰۰۵ شرکت
مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد:

وعده دولت برای شفافیت شرکت‌های دولتی محقق شد| انتشار اطلاعات مالی ۲۰۰۵ شرکت

مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت سیزدهم اکنون با انتشار صورت‌های مالی ۲۰۰۵ شرکت دولتی و یا تحت کنترل دولت به وعده خود دراین‌خصوص عملکرد کرد.

به گزارش بازار، محمد عنبری در خصوص انتشار صورت‌های مالی جدید شرکت‌های دولتی اظهار داشت: امسال در نوبت اول، هزار فقره صورت مالی شرکت‌های مالی دولتی و تحت کنترل دولت و نهادهای زیر نظر دولت را منتشر کردیم و در شب گذشته ۱۰۰۵ شرکت تحت کنترل دولت و یا نهادهای عمومی غیردولتی و یا دولتی شناسایی و منتشر شد که وعده افشای ۲۰۰۰ صورت مالی داده شده تا پایان سال محقق شد.

وی افزود: با شناسایی شرکت‌های دولتی و شبکه شرکت‌های تحت کنترل دولت برای همیشه پرونده آن بسته شد و این اتفاقی بود که در ابتدای دولت عدد آن صفر بود و هیچ صورت مالی از هیچ شرکتی وجود نداشت؛ اما اکنون ۲۰۰۵ فقره صورت مالی منحصربه‌فرد ۱۴۰۱ منتشر و پرونده آن بسته شد و در سال آینده فقط به‌روزرسانی این موارد را داریم.

مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تأکید کرد: صورت‌های مالی منتشر شده سال ۱۴۰۰ بیش از هزار فقره بود که ۸۳۵ فقره را در دایره شناسایی جدید کشف کرده بودیم، شب گذشته این ۸۳۵ مورد مربوط به سال ۱۴۰۰ منتشر شد و در سال ۱۴۰۲ نیز ۷۰ مورد صورت مالی حسابرسی شده منتشر شد و این به آن معناست که صورت‌های مالی به‌محض اینکه حسابرسی شود در همان روزها در کدال بارگذاری می‌شود.

عنبری گفت: ۹۵ مورد صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۱۴۰۲ منتشر شد که به‌مرورزمان تکمیل‌تر می‌شود، لذا به‌طورکلی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ فقره صورت مالی منتشر شده که هزار و ۵ مورد منحصربه‌فرد بوده و بر اساس همان وعده‌ای بوده که به مردم داده بودیم.

وی ادامه داد: در مسیر شناسایی و انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها، مجموعه‌هایی هستند که در همین لحظه نیز تمایلی برای انتشار صورت‌های مالی خود ندارند و حتی از قراردادن اطلاعات در اختیار ما خودداری می‌کردند؛ اما چون تکلیف قانون برای ما انتشار صورت‌های مالی همه شرکت‌هاست ازاین‌جهت ما جداگانه صورت مالی را از محل بسترها و ساختارهایی که در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته از حسابرسان تحویل گرفته و منتشر کردیم.

مدیرکل دفتر امور شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تصریح کرد: فقط در برخی از موارد که قانون اجازه انتشار صورت‌های مالی آنها را اساساً نداده، اقدام نشده است چرا که بحث امنیت ملی و ازاین‌دست مسائل درباره آنها مطرح است.

کد خبر: ۲۷۸٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha