۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
روی خوش بازار سهام دنیا به توافق تجاری چین و آمریکا
بازار از بورس های جهانی گزارش می دهد

روی خوش بازار سهام دنیا به توافق تجاری چین و آمریکا

توافق تجاری روز پنج شنبه چین و آمریکا تاثیری مثبت بر بازار سهام بیشتر کشورها گذاشت.

بازار- وحید بلالی: توافق تجاری روز پنج شنبه چین و آمریکا تاثیری مثبت بر بازار سهام بیشتر کشورها گذاشت.

بورس نروژ

نروژ یکی از اقتصادهای پیشرفته اروپایی است. نروژ در بین ۴۴ کشور منطقه اروپا در رتبه ۱۵ قرار دارد و امتیاز کلی آن بالاتر از میانگین منطقه ای و جهانی است.

منابع غنی انرژی نروژ و بخش خصوصی پر جنب و جوش اقتصادی با ثبات را برای این کشور اروپایی به ارمغان آورده اند، فضای کسب و کار نروژ از ثبات پولی و یک سیستم قضایی مستقل که محافظت شدید از حقوق مالکیت را تأمین می کند ، بهره می برد.

نروژ یکی از مرفه ترین کشورهای جهان است و تولید نفت و گاز ۲۰ درصد از اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد. سایر بخش های مهم شامل برق آبی  و مواد معدنی است. درآمد دولت از نفت در بزرگترین صندوق ثروت حاکم بر جهان واریز می شود. بیکاری کم است ، اما جمعیت پیر می تواند در آینده چالش برانگیز باشد.

مالیات در نروژ برابر ۳۸ درصد از کل درآمد داخلی است. در طول سه سال گذشته ، هزینه های دولت ۴۹.۹ درصد از تولید کشور (تولید ناخالص داخلی) و مازاد بودجه متوسط ۴.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده است.

تمام شاخص های بورس نروژ در روز شنبه مثبت بود و این شاخص ها رشد خوب بیشتر از یک درصد را تجربه کردند، خبر توافق تجاری بین چین و آمریکا مهمترین عامل رشد شاخص های بورس در نروژ است.

بورس مالزی

بورس مالزی نیز در روز شنبه سبزپوش بوده و به جز یک شاخص تمام شاخص های آن سبز رنگ بودند شاخص  KLCI ۰.۶۱ درصدی توانسته در جایگاه ۱۵۹۵ واحد بایستد.

بورس کره جنوبی

بورس کره جنوبی در روز شنبه روز نسبتا سبزی را سپری کرده و در ۳ شاخص قرمز شد، شاخص KOSDAQ با رشد ۰.۲۸ درصدی در پله ۶۸۸ واحد ایستاد.

بورس کانادا

بورس کانادا نیز روزی سراسر سبز داشته و تمام شاخص های آن نسبت به توافق تجاری چین و آمریکا واکنش مثبت نشان دادند. شاخص S&P/TSX Venture با رشد ۱.۳۰ درصدی بیشترین رشد در شاخص های بورس کانادا را به خود اختصاص داده و در جایگاه ۵۸۴ واحد ایستاد.

بورس فرانسه

بورس پاریس نسبت به توافق تجاری واکنش خوبی نشان داده و تمام شاخص های آن سبز رنگ شدند، شاخص SBF ۱۲۰ با رشد ۱.۰۳ درصدی در جایگاه ۴۷۸۹ واحد قرار گرفت.

بورس ژاپن

بورس توکیو روند صعودی خود را ادامه داده و تنها در دو SBF ۱۲۰ و Nikkei Volatilityشاخص منفی شده است.

بورس روسیه

بورس روسیه نیز روز بسیار مثبتی را در شنبه سپری کرد و تمام شاخص های آن مثبت شدند. شاخص Russian VIX با رشد بی نظیر ۴.۳۱ درصدی روبرو شد.

بورس چین

اما بورس چین آنچنان که باید به توافق میان چین و آمریکا واکنش مثبتی نشان داد و نیمی از شاخص های این بورس مثبت و نیمی دیگر منفی شدند، البته بورس چین در روز شنبه با تغییرات اندکی مواجه شد و با دامنه اندک نوسان می کرد، اما شاخص جهانی شانگهای چین با رشد 0.05 درصدی روبرو شد.

کد خبر: ۲٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha