۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
چین به دنبال خرید معادن مس خارج از کشور به دلیل عرضه کم است

چین به دنبال خرید معادن مس خارج از کشور به دلیل عرضه کم است

ژو، نماینده کنگره ملی خلق چین در نشست سالانه پارلمان در پکن گفت: این شرکت همکاری در پروژه های پرخطر با نرخ اکتشاف پایین و پتانسیل زیاد را افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار، رئیس شرکت چاینا کوپر گفت این شرکت که یکی از تولیدکنندگان پیشرو مس در چین به شمار می رود، قصد دارد منابع معدنی خارج از کشور را به دلیل عرضه فشرده معادن داخلی و رشد تقاضا خریداری کند.

فقدان منابع غنی مس در داخل کشور، شرکت‌های چینی را به خرید معادن در کشورهای دیگر سوق داده و کسری غیرمنتظره عرضه در سال جاری به این انگیزه افزوده است.

ژو بو مدیر شرکت چاینا کوپر تاکید کرد : «امیدواریم با کشورها و شرکت‌ها در سطح جهانی همکاری کنیم تا تعدادی از منابع معدنی نزدیک به تولید و در حال تولید را با کیفیت خوب، ذخایر و پتانسیل بالا به دست آوریم.

ژو، نماینده کنگره ملی خلق چین در نشست سالانه پارلمان در پکن گفت : این شرکت همکاری در پروژه های پرخطر با نرخ اکتشاف پایین و پتانسیل زیاد را افزایش خواهد داد.

چاینا کوپر اکنون یک معدن بزرگ مس را در مرکز پرو در اختیار دارد.

کارخانه‌های ذوب در چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده مس تصفیه شده در جهان، پس از بسته شدن معدن بزرگ کبره پاناما در اواخر سال گذشته، تحت تأثیر کاهش عرضه مواد خام قرار گرفتند.

ژو این کمبودها را تأیید کرد و گفت که این کمبودها بازتابی از تقاضای قوی برای مس در چین است.

تقاضای رو به رشدی در بخش خودروهای برقی و انرژی های تجدیدپذیر برای این فلز وجود دارد که به طور گسترده در برق، حمل و نقل و ساخت و ساز استفاده می شود.

یک انجمن صنعتی تحت حمایت دولت در ماه ژانویه به کارخانه‌های ذوب چینی توصیه کرد تولید خود را کاهش دهند، تعمیر و نگهداری را پیش ببرند و پروژه‌های جدید را به تعویق بیاندازند.

ژو نوشت: در درازمدت، صنعت ذوب مس به همکاری بیشتر، تحقیقات فناوری بهتر و تجزیه و تحلیل بازار برای اطمینان از توسعه پایدار نیاز دارد.

گسترش سریع کارخانه‌های ذوب چین، تولید مس تصفیه شده این کشور را در سال گذشته ۱۳.۵ درصد افزایش داد و به رکورد ۱۳ میلیون تن رساند.

بر اساس داده های رسمی، واردات سنگ و کنسانتره مس ۹ درصد بیشتر از سال گذشته به ۲۷.۵ میلیون تن رسیده است که یک رکورد بالا است.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha