۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
۶۵ درصد واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی حضور دارند
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

۶۵ درصد واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی حضور دارند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۶۵ درصد واحدهای صنعتی داخل شهرک‌ها هستند، اکنون مجوز فعالیت در خارج از شهرک‌ها داده نمی‌شود.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی امروز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شهرک ملی پست ایران اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در خارج از شهرک‌ها امکان‌پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: مجوزهای شهرک‌های صنعتی برای صنایع بزرگ نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه صدور مجوز شهرک‌های صنفی به این سازمان محول شد گفت: سه میلیون و ۱۰۰ هزار صنف داریم که ۶۰۰ هزار مورد از این صنوف تولیدی هستند.

مقیمی ادامه داد: سه هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در حوزه کیف و کفش هستند. اکنون به دنبال ساماندهی این اصناف هستیم.

وی با بیان اینکه در گذشته در حوزه لجستیک غفلت شده است گفت: این امر باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش قابلیت رقابت‌پذیری صنایع شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تاکید کرد: زنجیره‌های تامین باید درست شناسایی شود در این صورت هزینه‌های لجستیک باعث کاهش هزینه‌های تمام شده محصول و کالا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پلاک کوبی و کدپستی برای صنایع صورت می‌گیرد گفت: برای جابه‌جایی کالا و محصولات و تسهیل در ارسال محصولات و مرسوله‌ها این خدمات در شهرک‌های صنایع ارایه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت ملی پست ایران امضا و مبادله شد.

وی ابراز داشت: از جمله موضوعات تفاهم‌نامه آمایش شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش کشور با قید اولویت ۶ماهه به منظور پلاک کوبی کدپستی تلفیقی و بهنگام سازی اطلاعات مبتنی بر پایگاه نشانی Gnaf در چارچوب تبادل نقشه، اطلاعات و داده‌ها بین «پست» و «سازمان» مبتنی بر قوانین و مقررات است.

به گزارش ایرنا، ارائه انواع خدمات پستی قبول مرسولات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سراسر کشور، اختصاص فضا و زیرساخت مناسب برای نصب لاکرهای هوشمند پستی در ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش و یا سایر مکان‌های مناسب مورد نظر «سازمان» با پرداخت هزینه‌های عملیاتی به منظور بهره‌مندی ساکنین و فعالین شهرک‌های صنعتی از خدمات توزیع هوشمند و متمرکز انواع مرسولات و سفارش‌ها فیزیکی از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه است.

قبول و توزیع ابلاغیه/ اخطاریه و مکاتبات فیزیکی سازمان با ساکنین شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش با استفاده از سرویس‌های ارزش افزوده و سرویس تجارت الکترونیک (گیت وی) «پست» با ایجاد امکان رهگیری مرسولات ارسالی، استفاده «سازمان» از خدمات شناسه پستی مشتری با هدف مدیریت تغییرات نشانی ساکنین و فعالین شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش و ارائه خدمات مرتبط با مکاتبات الکترونیکی، استفاده از ظرفیت تبلیغاتی سرویس‌های پست مستقیم، EDM و تمبرهای اختصاصی پستی توسط «سازمان» در چارچوب قوانین و مقررات نیز در راستای این تفاهم‌نامه در دستور قرار می‌گیرد.

استفاده از خدمات ارزش افزوده الکترونیکی و مکان محور «پست» با بهره‌مندی از سرویس‌های مبتنی بر کد پستی Gnaf و ظرفیت‌های باجه مجازی «پست» به منظور ارائه و توسعه خدمات حوزه اقتصاد دیجیتال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش و ارتقا و توسعه همکاری فی‌مابین با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های اطلاعاتی و سایر توانمندی‌های طرفین به منظور طراحی و اجرای خدمات جدید و ارزش افزوده در چارچوب قوانین و مقررات نیز از دیگر موضوعات است.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha