۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
چینی ها از اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد بازار مسکن ایران می‌شوند
رییس کمیسیون عمران مجلس:

چینی ها از اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد بازار مسکن ایران می‌شوند

رییس کمیسیون عمران مجلس، گفت: مدل همکاری شرکت چینی در ساخت و ساز مسکن در ایران فقط سرمایه‌گذاری است و پول چینی‌ها وارد بازار مسکن می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی‌کوچی درباره ابهاماتی درباره استفاده از ظرفیت شرکت‌های چینی در بازار مسکن و تفاوت مذاکرات وزارت و شهرسازی با شهرداری تهران در همکاری با چینی‌ها اظهار داشت: مذاکرات شهرداری و وزارت راه و شهرسازی با چینی‌ها برای همکاری در ساخت مسکن در یک مسیر برقرار بوده و مدل همکاری‌ها هم مشارکتی است.

وی ادامه داد: مدل همکاری شرکت چینی در ساخت و ساز مسکن در ایران فقط سرمایه‌گذاری است و پول چینی‌ها وارد بازار مسکن می‌شود. قرار نیست از نیروی کار چینی در صنعت ساختمان ایران استفاده شود چراکه هم مصالح ساختمانی هم نیروی کار در حوزه مسکن وجود دارد و در این حوزه‌ها وابستگی خارجی نداریم.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه چینی‌ها ما به ازای سرمایه‌گذاری در ساخت سهم خواهند داشت، گفت: چینی‌ها به اندازه آورده خود در ساخت و سازها و از محل فروش واحدها، سهم خواهند داشت.

رضایی کوچی تاکید کرد: یکی از شروط ایران برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در صنعت ساختمان، انتقال تکنولوژی و فناوری‌های نوین برای صنعتی سازی در ایران است که وارادت فناوری‌های نوین در ساخت مسکن نباید در حد مصالح ساختمانی باشد. تکنولوژی‌های جدید باید توان ساخت و ساز در صنعت ساختمان را افزایش دهد.

وی درباره جزییات مذاکرات با چینی‌ها و زمان آغاز مشارکت چینی‌ها در ساخت و ساز مسکن در ایران گفت: مذاکرات به طور مداوم ادامه دارد و چینی‌ها این قول را داده‌اند که از اردیبهشت ماه سال آینده وارد بازار مسکن شوند البته این همکاری برد – برد برای ایران و چین است.

کد خبر: ۲۷۸٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha