۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری دارد
استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری دارد

زاهدان- کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه‌ به متصل بودن به آب‌ های آزاد و دارا بودن معادن غنی، ظرفیت‌ های شیلاتی و کشاورزی آماده جذب سرمایه‌ گذاران خارجی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد سیستان بیان کرد: سیستان شرایط خاص و ویژه‌ای دارد، امیدواریم با تلاش و همتی که در همه عرصه‌ها به‌ ویژه با نوآوری و خلاقیت بکار گرفته می‌ شود این منطقه به‌ سرعت رشد اساسی داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان از کشور افغانستان که در همسایگی سیستان و بلوچستان قرار دارد به‌ عنوان یک ظرفیت یاد کرد و افزود: این کشور دارای ظرفیت‌های خیلی خوبی است، این کشور از نظر ذخایر، بالاترین ذخائر لیتیوم را دارد که برابر نفت عربستان سعودی است.

وی تصریح کرد: کشور افغانستان بالاترین معادن مس و طلا را دارد همچنین در بخش‌ های مختلف دارای امکانات بسیار خوبی است که می‌ توانیم با مراودات اقتصادی و تجاری از این ظرفیت استفاده کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان را اقتصاد خودمان می‌دانیم چرا که اگر اقتصاد افغانستان درست شود سرریز آن به کشور خودشان برمی‌گردد و این امر باعث رونق اقتصادی در این کشور می‌ شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه‌گذارانی که از افغانستان یا از جاهای دیگر به سیستان و بلوچستان می‌آیند امیدواریم با ترانزیتی که انجام می‌شود چین و آسیا میانه به خود افغانستان وصل شود، تحولات اساسی شکل خواهد گرفت به‌ویژه در منطقه آزاد سیستان بخش صنعت فعال می‌شود.

وی تصریح کرد: برای صادرات بیشتر حوزه تولید در نظر است هم صادرات به کشورهای مختلف و همین اینکه نیاز است کشور از حوزه تجارت بهره‌برداری کند.

کد خبر: ۲۷۸٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha