۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
عرضه میوه بالاتر از ۳۵ درصد سود در مغازه‌ها گرانفروشی است
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران:

عرضه میوه بالاتر از ۳۵ درصد سود در مغازه‌ها گرانفروشی است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: مغازه داران برمبنای فاکتور رسمی مجاز به اعمال حداکثر ۳۵ درصد سود روی اقلام میوه و صیفی هستند.

به گزارش بازار، اسدالله کارگر از رکود حاکم بر بازار میوه خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله در ایام اسفند، تقاضا برای خرید میوه بواسطه خانه تکانی شب عید و خرید دیگر مایحتاج خانوار کاهش می‌یابد و مجدد از ۲۷ تا ۲۸ اسفند، تقاضا برای خرید میوه در بازار بالا می‌رود.

او نرخ هر کیلوگرم انار شیراز را ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هرکیلو انگور شاهرودی ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان، کیوی ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۸ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال خونی شمال ۸ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۸ تا ۲۰ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۲۵ تا ۶۵ هزار تومان، لیمو شیرین ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، نارنگی پیچ ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، نارنگی تانجلو ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، نارنگی تخم پاکستانی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان و سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۴۵ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هم اکنون هرکیلو خیار رویال با نرخ ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، خیار گلخانه‌ای ۲۰ تا ۳۸ هزار تومان، گوجه‌فرنگی بوته‌رس ۶ تا ۱۶ هزار تومان، گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، سیب‌زمینی ۶ تا ۱۶ هزار تومان، پیاز زرد ۱۰ تا ۲۳ هزار تومان، پیاز شیری ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و هندوانه ۷ تا ۱۸ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود که حداکثر با ۳۵ درصد سود برمبنای فاکتور باید بدست مصرف کننده برسد.

او قیمت هر کیلوگرم موز اکوادور ۷۲ تا ۸۰ هزار تومان، موز فیلیپین ۷۰ تا ۷۸ هزار تومان، موز هندی ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶تایی را یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با بازار شب عید پیش بینی می‌شود که تقاضای چندانی برای خرید میوه به رغم فراوانی تولید و ذخیره سازی مناسب و مطلوب میوه در بازار وجود نداشته باشد.

کد خبر: ۲۷۸٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha