۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
ایجاد ۲ میلیون شغل در ۲ سال
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

ایجاد ۲ میلیون شغل در ۲ سال

مرتضوی، وزیر کار گفت: در سال ۱۴۰۱بیش از یک میلیون و در ۱۰ماهه ۱۴۰۲بیش از ۹۰۰هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است که انتظار می رود تا پایان سال این رقم به بیش از یک میلیون شغل برسد.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱بیش از یک میلیون و در ۱۰ماهه ۱۴۰۲بیش از ۹۷۰هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

مرتضوی با بیان اینکه سامانه‌های وزارت کار، رصد و پایش اشتغال را در سطح کشور انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: این اعداد به دقت قابل راستی‌آزمایی است و با سه شیوه، مشاغل ثبت شده را پایش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر روش‌های غیر حضوری، بازدید میدانی از مشاغل ایجاد شده برای راستی‌آزمایی انجام می‌شود.

صولت مرتضوی، وزیرکار درباره جزئیات آمار اشتغالزایی می‌گوید: طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های جامع اطلاعات بازار کار در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از نیازهای داده‌محور اشتغال کشور را مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: با داشتن اطلاعات جامع و دقیق می‌توان به برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق و اثرگذار در حوزه اشتغال کشور دست پیدا کرد. در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفر دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲محقق شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی واقع بینانه این است که طی ۲تا سه سال آینده وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی برسد.

کد خبر: ۲۷۸٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha