۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
درج سرفصل‌های بودجه‌ای تبلیغاتی عامل کسری بودجه امسال
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد

درج سرفصل‌های بودجه‌ای تبلیغاتی عامل کسری بودجه امسال

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بعضا در مجلس دهم نگاه سیاسی داشته‌اند مثلا در برخی سرفصل‌ها، بودجه‌ایی قرار داده شده که بیشتر استفاده تبلیغاتی برای آن حوزه انتخابیه داشته است که باید اصلاح شوند زیرا بخش زیادی از کسری بودجه ناشی از همین سرفصل‌هاست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تاکید براینکه این کمیسیون در اولین قدم با توجه به کسری بودجه امسال، اصلاح بودجه سال ۹۹ را در حوزه منابع و هزینه‌ها در دستور کار خود قرار می‌دهد، گفت: بسیاری معتقدند، مادر بسیاری از مشکلات کنونی کشور کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی است که البته برخی آن را ۲۵۰ هزار میلیارد هم تخمین می‌زنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در روزهای آخر در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ به یک باره بخش زیادی در حوزه هزینه‌های تملک سرمایه‌ای یعنی بالغ بر ۲۸ درصد افزایش پیدا می‌کند که با توجه به شناخت مجلس از شرایط سال ۹۹ این افزایش هزینه‌ها مقداری محل سوال دارد.

ورود کمیسیون به موضوع پر ابهام حامل‌های انرژی
وی با اشاره به اینکه شاید بعضا در مجلس دهم نگاه سیاسی داشته‌اند، افزود: به طور مثال در برخی سرفصل‌ها، بودجه‌ایی قرار داده شده که بیشتر استفاده تبلیغاتی برای آن حوزه انتخابیه و شهرستان داشته است که باید این موارد اصلاح شود زیرا این سرفصل‌ها به نوعی نوشته شده‌اند که اجرا نشوند.

زنگنه تاکید کرد: بخش زیادی از کسری بودجه سال جاری ناشی از همین سرفصل‌هاست که باید جدول هزینه‌ها و منابع به صورت دقیق بررسی شود مانند تبصره‌ ۱۴ بودجه، بحث حامل‌های انرژی تقریبا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که کمیسیون برنامه و بودجه باید به آن ورود کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مجلس در تصویب قانون بودجه سال ۹۹ نقش کمرنگی داشت، اظهار کرد: دولت تاکنون در حوزه واگذاری‌ها مانند شستا و صندوق‌ها تقریبا از میزان تعیین شده در بودجه جلوتر عمل کرده که این موارد نیازمند مصوبه مجلس است، ما می‌خواهیم پارلمان در جایگاه اصلی خود به عنوان ریل‌گذار و ناظر قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۷٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha