۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
افزایش ظرفیت تولید فولاد در یزد| رعایت استانداردهای زیست محیطی برای کاهش آلودگی هوا
در تور راهیان پیشرفت یزد مطرح شد؛

افزایش ظرفیت تولید فولاد در یزد| رعایت استانداردهای زیست محیطی برای کاهش آلودگی هوا

یزد- خبرنگار یزد در قالب تور «راهیان پیشرفت» از شرکت فولاد آلیاژی استان و پروژه «یزد یک» بازدید کردند و با افزایش ظرفیت تولید فولاد و استانداردهای زیست محیطی این واحد صنعتی بزرگ آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، خبرنگاران یزد بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از کارخانه فولاد آلیاژی یزد همراه با کاظم صادقیان مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با ظرفیت های تولیدی و اشتغال و همچنین استانداردهای زیست محیطی این کارخانه آشنا شده و از پروژه جدید یزد یک بازدید کردند.

وی در این بازدید یزد را قطب تولید فولاد کشور معرفی کرد و افزود: کارخانه فولاد آلیاژی از پیشرفته‎ ترین و بزرگترین تولیدکنندگان انواع فولاد آلیاژی و مخصوص در ایران و خاورمیانه است که ظرفیت تولید سالانه آن ۶۰۰ هزار تن انواع فولادهای آلیاژی است.

مدیر کل صمت استان یزد با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی این واحد بزرگ فولادی اعلام کرد: با بهره برداری از فاز یزد یک این مجموعه ۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است که نقش بسیاری از اشتغالزایی و افزایش تولید فولاد در استان دارد به طوری که با بهره برداری از این واحد ظرفیت تولید کارخانه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

آشنایی خبرنگاران با فیلترهای شرکت فولاد آلیاژی

رییس واحد محیط زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز در جمع خبرنگاران با ترسیم روش فیلتراسیون کارخانه و نشان داده فیلتر واقعی، به رعایت تمام استانداردهای زیست محیطی در این کارخانه برای کاهش آلودگی و همچنین توسعه فضای سبز برای حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست اشاره کرد.

حسین یارحسینی با بیان اینکه ۱۰ درصد از وسعت این واحد بزرگ صنعتی، به ایجاد فضای سبز اختصاص یافته است، وسعت فضای سبز کارخانه را نزدیک ۴۰۰ هکتار اعلام کرد که ۳۴۰ هکتار آن گونه های بیابانی و ۶۰ هکتار نیز گونه های فضای سبز از جمله زیتون است که این مساحت با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار با کمترین میزان آب نگهداری می شود.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha