۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
تولید «ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی» در سمنان | تحول بزرگ در صنعت فولاد و آلیاژ کشور
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولید «ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی» در سمنان | تحول بزرگ در صنعت فولاد و آلیاژ کشور

سمنان- رئیس هیئت مدیره شرکت آریا ترانسفو از تولید ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی در این مجموعه صنعتی خبر داد و گفت: تولید این محصول از خارج شدن پنج میلیون یورو ارز از کشورمان جلوگیری می کند.

فرج‌الله معماری در گفتگو با خبرنگار بازار، پیرامون فعالیت های شرکت آریاترانسفو واقع در شهمیرزاد استان سمنان بیان کرد: گروه صنعتی آریا ترانسفو متشکل از شرکت های آریا ترانسفو شرق و آریا ترانسفو قدرت شرکت‌ ترانسفورماتور کوره آریا در تلاش است تا بتواند نیازهای کشورمان را در صنعت به خصوص صنایع سنگین مانند فولاد برطرف سازد.

وی با بیان اینکه نخستین ترانسفورماتور کوره قوس مستغرق کشور با اتکاء به توان داخلی در استان سمنان ساخته شده است، افزود: بومی‌سازی ساخت ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی یک دستاورد بزرگ در صنعت کشورمان محسوب می شود.

ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی

رئیس هیئت مدیره شرکت آریا ترانسفو با بیان اینکه بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی با توان ۲۱۰ مگا ولت آمپر توسط این شرکت طراحی شده است، تاکید کرد: ساخت این ترانسفورماتور در راستای تکمیل زنجیره صنعت فولادسازی و صنایع پایه‌ای و فروسیلیس و فرو آلیاژ کشور صورت گرفته است.

از جمله معضلات فولادسازان در قبال کوره های خارجی، خدمات پس از فروش آنها به واسطه تحریم ها بود

معماری با اشاره به اینکه بومی‌سازی ساخت ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی در کنار جلوگیری از خروج ارز از کشور، می تواند به کاهش هزینه های شرکت های فولادی نیز کمک شایانی کند، افزود: طراحی و ساخت این ترانسفورماتور نیازمند تکنولوژی و دانش فنی بالایی است که با توان بالا توانسته ایم این امر را میسر سازیم.

وی با بیان اینکه این ترانسفورماتورها در صنعت فروسیلیس و فروآلیاژ کشور کارکرد بالایی دارد، افزود: با تولید این ترانسفورماتور سالانه از خارج شدن دست کم پنج و نیم میلیون یورو ارز، جلوگیری می‌شود چرا که تا قبل فولادی ها مجبور به استفاده از نمونه های ایتالیایی این محصول بودند.

تولید «ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی» در سمنان | تحول بزرگ در صنعت فولاد و آلیاژ کشور

کمک به تولیدگران فولاد

رئیس هیئت مدیره شرکت های آریا ترانسفو با بیان اینکه عمده تولید فولاد ایران به روش کوره قوس‌الکتریکی است، در نتیجه این امر تولیدگران فولاد کشورمان مداوم با کوره قوس‌الکتریکی سر و کار دارند و خارجی بودن این محصولات برای تولید کننده ما مشکلاتی را ایجاد کرده بود، گفت: ترانسفورماتور کوره قوس مستغرق زنجیره صنعت فولادسازی و صنایع پایه‌ای و فروسیلیس و فرو آلیاژ کشور را تکمیل می کند.

معماری با بیان اینکه از جمله معضلات فولادسازان در قبال کوره های خارجی، خدمات پس از فروش آنها به واسطه تحریم ها بود، ابراز کرد: سرویس و نگهداری این محصولات خارجی از دیگر معضلات بخش فولاد کشورمان محسوب می شد.

تولید سیم بافته برای نخستین بار در کشور در آریاترانسفورماتور شهمیرزاد

وی با بیان اینکه تمام این مسائل سبب شد تا به فکر بومی سازی این محصول باشیم، تاکید کرد: گروه صنعتی آریاترانسفو با تاسیس شرکت ترانسفورماتور کوره آریا گام اول را برای این منظور در کشور برداشت همچنین این بخش جدید سالانه می تواند ۸۰ ترانس تولید کند و برای ۲۰۰ نفر هم در سمنان شغل ایجاد شده است.

تولید سیم بافته

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان از تولید سیم بافته نیز برای نخستین بار در کشور در آریاترانسفورماتور شهمیرزاد خبر داد و ابراز کرد: واردات ۴۰ میلیون دلار سیم بافته برای استفاده در صنایع کشورمان ما را بر آن داشت تا بتوانیم در داخل کشورمان این محصول را تولید کنیم.

معماری با بیان اینکه نمونه ایرانی همچنین توانسته قیمت محصول و هزینه های صنایع را کاهش دهد، تاکید کرد: نه تنها نیاز استان سمنان بلکه کشور به سیم بافته از این پس تامین خواهد شد و این گام بزرگی برای خودکفایی صنایع کشورمان است.

وی کاهش نیاز به سرمایه در گردش را یکی دیگر از مزیت های تولید سیم بافته در آریاترانسفو دانست و تاکید کرد: کوتاه شدن زمان تامین مواد اولیه، در کنار کاهش هزینه های تولید از دیگر مزیت های تولید سیم بافته در کشورمان است.

توان طراحی و تولید بالا

رئیس هیئت مدیره شرکت های آریا ترانسفو با بیان اینکه این شرکت انواع ترانسفورماتورهای قدرت شبکه، همچنین ترانس های نیروگاهی، صنعتی، راکتورهای موازی، ترانسفورماتورهای توزیع و پست های پیش ساخته را تولید می کند، ابراز کرد: یک هزار نفر در مجموعه این شرکت مشغول به کار هستند.

معماری با بیان اینکه این شرکت به آزمایشگاه‌های مدرن فشارقوی نیز مجهز است و از توان جوانان مستعد بومی استان سمنان بهره مند می شود، گفت: استفاده از نرم افزارهای پیشرفته تحلیل میدان های الکتریکی و مغناطیسی به این شرکت توان طراحی و تولید بالایی بخشیده است.

وی تولید نخستین ترانسفورماتور کوره قوس مستغرق کشور با اتکاء به توان داخلی و سیم بافت را جهشی رو به جلوی برای خودکفایی صنعتی کشورمان دانست و افزود: خودکفایی صنعت فروسیلیس و فروآلیاژ کشور و بی نیازی از واردات محصولات کشورهای دیگر، بزرگترین هدف آریاترانسفو است.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha