۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
بنیاد شهید به طور کامل از بنگاه داری خارج شده است
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران:

بنیاد شهید به طور کامل از بنگاه داری خارج شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رییس جمهور بنیاد شهید به طور کامل از بنگاه داری خارج شده است و شرکت های تابعه این دستگاه از طرق مختلف عرضه می شود.

به گزارش بازار، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفند در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی تماس های تلفنی یا تصویری خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران شد.

وی با اشاره به سالگرد تأسیس بنیاد شهید در سال ۱۳۵۸ به دستور حضرت امام (ره) در چنین روزی در تماس تصویری با مدیرعامل یکی از شرکت های غیرفعال تابعه سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگان و بیکاری کارگران این شرکت اظهار کرد: باید در قوه قضاییه با فردی که با ضمانت این شرکت تسهیلات گرفته ولی بازپرداخت نکرده است برخورد شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سهام این شرکت از بنیاد شهید به بنیاد مستضعفان منتقل شده گفت: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رییس جمهور بنیاد شهید به طور کامل از بنگاه داری خارج شده است و شرکت های تابعه این دستگاه از طرق مختلف از جمله عرضه در بورس عرضه می شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: مشکلات این شرکت با همکاری سازمان امور مالیاتی و طراحی مدلی در این خصوص با همکاری معاونت اجرایی ریاست جمهوری برطرف خواهد شد. این شرکت درگیر یک فساد ناخواسته شده چون ضامن شرکت دیگری بوده اند که به تعهدات خود عمل نکرده اند.

قاضی زاده با بیان اینکه بیش از ۳ هزار پرونده فساد در بانک دی داریم که این بانک شکایت کرده افزود: بسیاری از واگذاری ها اشتباه بوده و فردی که خریدار شرکت تولید روغن نباتی در سال ۸۴ بوده، تنها یک قسط آن را داده است.

معاون رییس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی یکی از متقاضیان مسکن پروژه یاس پرند برای ساخت ۹۲۴ واحد که در حال حاضر متوقف شده تصریح کرد: بنیاد شهید واسطه دریافت زمین و اخذ تسهیلات است اما در خصوص ساخت و قرارداد با پیکانکار هیچ مسئولیتی ندارد و باید خود متقاضیان با شهرداری و پیمانکار مذاکره کنند.

وی ادامه داد: در این پروژه تخلف شده و یک و نیم واحد اضافه شده است، شهرداری بابت همین موضوع پایان کار صادر نمی کند لذا قانون به بنیاد شهید اجازه نمی دهد از طرف اعضا تعهد بدهد و باید خود اعضای تعاونی مسکن اقدامات قانونی آن را پیگیری کنند. در این زمین می بایست برای ۵۰۰ نفر بارگذاری می شد اما به ۹۰۰ نفر واحد داده اند با این حال شهرداری این موضوع را به کمیسیون ماده ۱۰۰ برده و رأی گرفته است، اما اعضا حاضر نیستند مابه التفاوت را بدهند و می گویند بنیاد شهید بدهد که این کار شدنی نیست.

قاضی زاده هاشمی درباره واگذاری یک ملک متعلق به بنیاد شهید در شهر اصفهان که به خانه هنرمندان این شهر تبدیل کاربری شده گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بیش از ۲۰ سال است که این ملک را در اختیار گرفته ولی نه اجاره داده و نه ملک معوض داده است و ما مکلف به مولدسازی املاک مان در راستای کمک به خانواده شهدا هستیم و باید ملک مورد نظر را سازمان مربوطه خریداری کند و از این پس دیگر هیچ ملکی را اجاره نمی دهیم.

وی خاطرنشان کرد: استانداری اصفهان کمکی به حل مسائل نمی کند در سراسر کشور ۱۳ هزار رقبه داریم که ۱۰ هزار رقبه آن در اختیار دیگران اعم از افراد حقیقی و حقوقی است یک ملک را در شهری حسینیه کرده اند و گفته اند تخلیه نکنید یا املاکی را آموزش و پرورش تبدیل به مدرسه کرده و حاضر به تخلیه نیست.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به انتقاد یک رزمنده جانباز زیر ۲۵ درصد تأکید کرد: طبق قانون به جانبازان زیر ۲۵ درصد اصلا حقوق تعلق نمی گیرد قانوگذار سابقه جبهه را ملاک قرار نداده بلکه میزان ازکارفتادگی و درصد جانبازی ملاک تعلق خدمات است مثلا فرزند جانباز ۷۰ درصد خدماتی که از خود جانبازِ ۲۵ درصد می گیرد بیشتر است.

وی ادامه داد: همه خدمات بنیاد شهید به ایثارگران کاملا هوشمند شده و ایثارگران با کد ملی می توانند خدمات بگیرند. البته برای جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد شغل، کمک معیشت پرداخت می شود، ۱۲۰ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد فاقد شغل داریم که ۷۰ درصد آنها ۵ درصد جانبازی دریافت کرده اند. به این ۱۲۰ هزار نفر ماهانه ۶ میلیون تومان کمک معیشتی پرداخت می شود.

معاون رییس جمهور درباره پرداختی به والدین شهدا گفت: عده ای از آنها حقوق فززند شهید خود را دریافت می کنند و برخی هم مستمری بگیر هستند که عمدتا مستمری بگیرند و رقم آن در قانون بودجه می آید ولی مجلس مصوب کرد این رقم باید معادل حقوق کارمندان باشد که ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بار مالی برای ما داشت بدون اینکه برای آن منابع در نظر گرفته شود ما هم اعتراض کردیم اما این موضوع اصلاح نشد بعد از ابلاغ قانون بودجه امسال، به اقای مخبر اعلام کردیم این منابع در نظر گرفته نشده؛ نهایتا سازمان برنامه و بودجه به ما اعلام کرد شما تا سقف حقوق بازنشستگان را تامین کنید و مابه التفاوت را در طول سال تعیین تکلیف می کنیم اما تا کنون امسال هیچ اتفاقی نیفتاده است.

قاضی زاده هاشمی گفت: مستمری‌ای که به والدین شهدا پرداخت می‌شود، معادل حقوق بازنشستگان است و در حال حاضر بیش از ۷ میلیون تومان پرداخت می‌شود؛ ۱۰ درصد والدین شهدا، حقوق بگیرِ فرزند شهیدشان هستند که سال گذشته ترمیمی که برای حقوق کارکنان دولت رخ داد، به حقوق این والدین شهدا هم تعلق گرفت.

در ادامه همسر شهید مدافع حرم از اصفهان تماس گرفت و درباره انتقال حقوق خانواده شهدا از بانک ملی به بانک دی و همچنین بیمه تکمیلی خدمات درمانی بیمه دی که خدمات کافی ارائه نمی دهد و هزینه های دندانپزشکی را پوشش نمی دهد، انتقاداتی را مطرح کرد.

قاضی زاده هاشمی در این خصوص اظهار کرد: خدمات درمانی نیروهای مسلح از بنیاد شهید قوی تر است و وقتی خدمات خانواده شهدای مدافع حرم به بنیاد شهید منتقل می شود، رقم حقوق تغییر نمی‌کند اما خدمات کاهش می یابد ما هم دنبال انتقال مجدد پرداختی ها به نیروهای مسلح هستیم اما ستاد کل قبول نمی کند، رییس سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه هم موافقند و صرفا نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح آن را نمی پذیرد و اگر موافقت شود، بسیاری از خانواده های شهدای نیروهای مسلح خدمات بهتری دریافت می کنند.

وی درباره پوشش خدمات درمانی بیمه‌ای و درمانی گفت: پرداخت این مبالغ، سقف از سوی آیین نامه مصوب دولت تعیین شده است، سیستم های بیمه ای اعم از پایه و تکمیلی هوشمند شده و با کد ملی خدمات می دهند و اگر مرکز درمانی طرف قرارداد نداشته باشد بعد از یک ماه هزینه آن به خانواده شهدا بازگشت داده می شود در شهر اصفهان ۴۳۰ مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی هستند.

کد خبر: ۲۷۸٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha