جلوگیری از خروج ارز با تولید باتری‌های لیتیومی در کشور
وزیر دفاع عنوان کرد

جلوگیری از خروج ارز با تولید باتری‌های لیتیومی در کشور

وزیر دفاع گفت: سالم‌سازی محیط، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف بنزین از این دستاوردهای بهره‌برداری از ­خط تولید باتری‌های لیتیومی خواهد بود و از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود.

به گزارش بازار، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم گفت: در راستای استمرار رونمایی‌ها و ارائه دستاوردهای وزارت دفاع و توسعه اقتصاد دانش بنیان، دو طرح تولید باتری‌های سیلد و باتری‌های لیتیومی به بهره‌برداری رسید که ثمره تلاش متخصصان وزارت دفاع و مرکز توسعه منابع انرژی است.

وی گفت: بهره‌برداری از این دستاوردها در صنایع مختلف از جمله مخابرات حمل و نقل برق گوشی‌های همراه و نیروگاه‌های برق و پالایشگاه‌ها و سایر مجموعه‌ها کاربرد دارد.

آشتیانی گفت: تلاش ما این است درباره سالم‌سازی محیط، کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش مصرف بنزین از این دستاوردها بهره‌برداری کنیم، ما چند هدف را در این کار دنبال می‌کنیم از جمله اینکه قیمت‌ها رو کاهش دهیم، با افتتاح این طرح، قیمت تمام شده محصول ۱۵ درصد کاهش یافت و از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود.

گفتنی است؛ از باتری‌های لیتیومی در پک‌های مخابراتی، طیف وسیعی از پک‌های نظامی، پک‌های ESS (سامانه‌های ذخیره انرژی الکتریکی)، طیف وسیعی از پک‌های تجاری و پک‌های موتور سیکلت برقی استفاده می‌شود که احداث و راه‌اندازی این خط تولید، باعث کاهش خطاهای نیروی انسانی، کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت تولید می‌شود.

باتری‌های صنعتی سیلد اسید کاربردهای مختلفی از جمله تامین و ذخیره انرژی در شبکه مخابراتی کشور، در نیروگاه‌های تولید برق، پالایشگاه‌ها، UPS (منابع تغذیه بدون وقفه) شبکه بانکی و موسسات مالی کشور، حمل و نقل الکتریکی و ... دارد که احداث و بهره برداری از خط تولید اتومات انواع باتری‌های صنعتی سیلد باعث جلوگیری از واردات و خروج ارز، توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی و ایجاد توانمندی در صادرات خدمات مهندسی می‌شود.

با ایجاد این خط، علاوه بر تکمیل سبد محصولات مورد نیاز کشور (از ۳ آمپر ساعت تا ۳۰۰۰ آمپر ساعت) ظرفیت تولید انواع باتری‌های صنعتی سیلد، ۳۵٪ افزایش یافته است و عملا کشور بی‌نیاز از واردات این‌باتری‌ها خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۷٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha