۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
آشنایی با تجهیزات لازم برای نگهداری پرندگان

آشنایی با تجهیزات لازم برای نگهداری پرندگان

برای نگهداری از پرندگان پیش از هر چیزی باید تجهیزات مورد نیاز آنها را فراهم کرد.

به گزارش بازار، برای نگهداری از پرندگان پیش از هر چیزی باید تجهیزات مورد نیاز آنها را فراهم کرد. بدون فراهم کردن تجهیزات لازم برای پرندگان، نگهداری از آنها کار بسیار سخت و نشدنی خواهد بود. این تجهیزات انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قفس نگهداری پرنده

اولین و مهم‌ترین وسیله‌ای که باید جهت نگهداری از پرندگان خانگی تهیه کرد قفس مناسب است. پرندگان در طبیعت خارج از قفس نگهداری می‌شوند؛ اما برای نگهداری پرندگان در داخل خانه باید حتماً یک قفس مناسب تهیه کرد. قفس باید با اندازه پرنده متناسب باشد به شکلی که او بتواند بال‌های خود را به شکل کامل باز کند و سرش با سقف هیچ برخوردی نداشته باشد. همچنین باید بتوان به راحتی وسایل مورد نیاز پرنده را داخل قفس قرار داد.

اسباب بازی برای پرندگان

پرندگان هوش بالایی دارند و به بازی کردن با اشیای مختلف علاقه‌مند هستند. اگر پرندگان بدون هیچ وسیله‌ سرگرمی در قفس زندگی کنند طول عمر کوتاهی خواهند داشت. به همین دلیل بسیار مهم است برای پرندگان اسباب‌بازی‌های مخصوص خریداری شود تا بتوانند خود را با آنها سرگرم کنند.

نشیمنگاه پرنده

بسیار مهم است که در داخل قفس برای پرندگان نشیمنگاه قرار داده شود؛ زیرا پرندگان بیشتر وقت خود را به شکل ایستاده می‌گذرانند. نشیمنگاه‌های پرنده به سه نوع سیمانی، شاخه درخت و طنابی تقسیم می‌شود.

ظروف مورد نیاز پرندگان

از دیگر لوازم مورد نیاز پرندگان می‌توان به ظروف مختلفی اشاره کرد که شامل موارد زیر هستند:

  • ظرف آب
  • دانخوری
  • میله‌های داخل قفس

پوشش کف قفس

بسیار مهم است که کف قفس با آسترهای قفس یا کاغذ مناسب پوشیده شود تا بتوان به راحتی فضولات را جمع‌آوری کرد و قفس را تمیز نمود. به هیچ عنوان استفاده از روزنامه پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا برای پرندگان سمی هستند.

محصولات سلامتی پرندگان شامل چه مواردی است؟

از جمله لوازم ضروری مورد نیاز پرندگان می‌توان به محصولات سلامتی پرندگان اشاره کرد. محصولات سلامتی پرندگان شامل غذای مورد نیاز آنها و محصولاتی می‌شود که جهت نظافت پرنده به آنها نیاز است. از جمله محصولات سلامتی که برای نظافت پرنده به آنها نیاز است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیچی تیز: با این وسیله پرهای پرنده پیرایش می‌شود. کوتاه کردن پرها کمک می‌کند پرنده نتواند در داخل خانه پرواز کند.
  • ناخن‌گیر: ناخن پرنده هر از گاهی باید کوتاه شود تا امنیت افراد در اطراف پرنده تهدید نشود.
  • آب پاش: پرندگان علاقه خاصی به آبتنی دارند و برای ایجاد حس خوب باید با یک آبپاش به آنها آب پاشید.
  • شامپو مخصوص: از جمله محصولات سلامتی پرندگان می‌توان به شامپو اشاره کرد که برای شستشوی پرنده در هنگامی که بسیار گلی و کثیف است کاربرد دارد.
  • ظرف مناسب حمام: برای حمام می‌توان از یک ظرف پلاستیکیمتناسب با اندازه پرنده استفاده کرد.
  • حوله: بدن پرنده باید پس از شستشو حتماً خشک شود. این کار با استفاده از یک حوله نرم امکان‌پذیر است.

محصولات سلامتی طوطی

با تهیه محصولات سلامتی پرندگان می‌توان به خوبی به حفظ سلامت این حیوانات کمک کرد و باعث طول عمر و زندگی راحت‌تر پرندگان شد. خرید محصولات سلامتی پرندگان از پت‌شاپ‌های مختلفی امکان‌پذیر است. یکی از این پت‌شاپ‌ها فروشگاه آنلاین پت استور نام دارد که انواع این محصولات را به راحتی می‌توان از آن خریداری کرد.

در خرید مکمل پرندگان باید به چه مواردی توجه کرد؟

مکمل پرندگان از جمله محصولاتی است که برای تأمین نیازهای طبیعی بدن پرندگان به آنها احتیاج است. پرندگان علاوه بر غذایی که مصرف می‌کنند به مکمل‌های حاوی مولتی‌ویتامین، کلسیم، پروبیوتیک و... نیاز دارند. بسیار مهم است که مکمل‌ها با توجه به نیاز ضروری پرنده خریداری و در اختیار آن گذاشته شود تا آسیبی به او نرساند. خرید مکمل پرندگان می‌تواند به شکل‌های مختلفی برای پرنده مفید باشد که برخی از مزیت‌های آنها به شرح زیر است:

  • تقویت پرندگان
  • رفع کم خونی پرنده
  • تقویت استخوان‌بندی
  • تحریک کردن اشتهای پرنده
  • کاهش احتمال مرگ
  • کمک به جذب کلسیم و فسفر

مکمل غذایی پرندگان

بسیار مهم است که پیش از خرید مکمل پرندگان به موارد زیر توجه شود تا مکمل هیچ‌گونه آسیبی به پرنده وارد نکند. از جمله مواردی که پیش از خرید مکمل پرندگان باید به آنها توجه کرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مشورت با دامپزشک پیش از خرید مکمل پرندگان و مصرف آن
  • توجه به نژاد و نوع پرنده
  • توجه به زمان‌بندی مناسب برای استفاده از مکمل‌ها و ویتامین‌ها
  • توجه به مشخصات محصول قبل از خرید
  • خودداری از استفاده بیش از حد مکمل‌های مخصوص پرندگان

نحوه استفاده از مکمل و داروهای مخصوص پرندگان

یکی از نکات بسیار مهم پیش از خرید مکمل پرندگان آگاهی از نحوه استفاده از آن آنها است. به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که مکمل بدون مشورت با دامپزشک خریداری شود و به همین دلیل زمانی که افراد با دامپزشک جهت خرید مکمل پرندگان مشورت می‌کنند دستور نحوه مصرف را نیز از دامپزشک دریافت می‌کنند. جدای از این، نحوه استفاده از مکمل بر روی بسته‌بندی درج شده است که می‌توان بر اساس آن اقدام کرد. مکمل‌ها به شکل مایع، پودری و دانه‌ای در بازار موجود هستند که هر کدام نحوه مصرف جداگانه‌ای دارند.

پت شاپ آنلاین پرندگان چه امکاناتی را ارائه می‌دهد؟

امروزه خرید از پت‌شاپ آنلاین پرندگان جایگزین مراجعه حضوری به انواع پت‌شاپ شده است. در حال حاضر پت‌شاپ‌های مختلف به شکل آنلاین فعالیت می‌کنند و به افراد اجازه می‌دهند خرید لوازم مورد نیاز برای پرندگان خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

پت شاپ آنلاین پرندگان زینتی

خرید از پت‌شاپ آنلاین پرندگان در هر زمان و مکانی امکان‌پذیر است و افراد نیازی به خروج از منزل و از دست دادن وقت بسیار در خیابان‌های شهر را ندارند. همچنین خرید از پت‌شاپ آنلاین پرندگان کمک می‌کند تا خریداران بتوانند انواع محصولات سلامتی پرندگان و دیگر لوازم ضروری را به راحتی بر روی سایت موردنظر بررسی کنند و با توجه به کیفیت محصول و قیمت آن، دست به خرید بزنند.

یکی از پت‌شاپ‌های آنلاین پرندگان پت‌شاپ اینترنتی پت استور است. در این پت‌شاپ اینترنتی سعی شده تمام محصولات مورد نیاز پرندگان از برندهای معتبر و با کیفیت بالا در اختیار خریداران قرار گیرد تا آنها بتوانند به راحتی محصولی مناسب را برای پرنده خود خریداری کنند.

کد خبر: ۲۷۷٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha