۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
رئیس انجمن صنفی گاوداران:

نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با توجه به پتانسیل صنعت دامپروری، امکان تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور وجود دارد که براین اساس نیازی به واردات نداریم.

به گزارش بازار، سید احمد مقدسی، گفت: بنابر پتانسیل صنعت دامپروری امکان تولید سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت گوساله و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن گوشت گوسفند به شرط حمایت از تولید داخل و تولید اقتصادی وجود دارد.

او متوسط نرخ هرکیلو گوساله را ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزارتومان در سطح کشور را اعلام کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده هرکیلو گوساله ۲۱۰ هزارتومان است که براین اساس دامداران در فروش متضرر هستند.

مقدسی با بیان اینکه نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم، گفت: با توجه به پتانسیل صنعت، استمرار واردات گوشت به قیمت نابودی تولید داخل تمام می‌شود چراکه امکان رقابت با کالایی که ۱۰۰ درصد به آن یارانه می‌دهند، وجود ندارد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به راهکار تنظیم بازار گوشت قرمز در کشور افزود: بارها اعلام کرده ایم که اگر دولت هرکیلو دام را با نرخ ۲۱۰ هزارتومان از دامداران خرید تضمینی کند، امکان عرضه گوشت ۵ تیکه داخل با نرخ ۵۵۰ هزارتومان وجود دارد که تحقق این امر به پایداری تولید کمک می‌کند.

او گفت: با احتساب قیمت تمام شده نرخ گوساله، قیمت منطقی هرکیلو گوشت ۵۴۰ تا ۵۵۰ هزارتومان است.

کد خبر: ۲۷۷٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha