۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
سهم تامین اجتماعی از عوارض ساختمانی بر اساس صورت مالی شهرداری محاسبه می شود 
معاون تامین اجتماعی گلستان: 

سهم تامین اجتماعی از عوارض ساختمانی بر اساس صورت مالی شهرداری محاسبه می شود 

گرگان- درزی، معاون منابع بیمه ای سازمان تامین اجتماعی استان گلستان گفت: سهم کارفرمایی بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی از عوارض پروانه ساخت بر اساس آنچه شهرداری ارائه می کند محاسبه می شود.

روح الله درزی در نشست «بررسی نقش دستگاه های خدمات رسان در توسعه مسکن و مطالبات فعالان این حوزه از دولت» در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از معدود استان هایی هستیم که تعامل خوبی با سازندگان داریم و تفکر ما این است که برخی موضوعات در استان حل می شود.

معاون منابع بیمه ای سازمان تامین اجتماعی استان گلستان افزود: ارباب رجوع و کارفرماهای متعددی نسبت به موضوعات تامین اجتماعی گلایه دارند و به ما مراجعه می کنند که ما به آنها حق می دهیم و مکاتبات و پیگیری های زیادی برای حل چالش های موجود انجام شده است.

وی با اشاره به سهم ۲۵ درصدی تامین اجتماعی از عوارض پروژه های ساختمانی در مواردی که سازندگان مشمول تخفیف شده اند و یا از مشوق ها برخوردار می شوند، اظهار کرد: در موضوع مشوق ها اگر خروجی مالی صحیح از شهرداری دریافت کنیم سهم تامین اجتماعی بر اساس همان خروجی مصاحبه خواهد شد.

وی با اشاره به تقسیط حق بیمه کارگران ساختمانی، گفت: استان های همجوار هم اقساط زیادی در این باره نمی بندند.

به گفته وی، در شهرداری های استان باید وحدت رویه وجود داشته باشد.

درزی گفت: تامین اجتماعی به عنوان یک صندوق بیمه گر نیازمند تعامل و همکاری است.

وی بیان کرد: در گذشته اگر دستگاه اجرایی پروژه ساختمانی در قالب قرارداد پیمانکاری انجام می داد حق بیمه ساختمانی پرداخت نمی کرد اما این مبلغ اکنون از دستگاه های اجرایی نیز دریافت می شود.

گفتنی است شهرداری در برخی بافت ها مشوق ها و تخفیفات عوارض برای سازندگان در نظر می گیرد اما تامین اجتماعی ۲۵ درصد بهای عوارض تعیین شده را از سازنده دریافت می کند، این در حالی است که طبق قانون در چنین شرایطی سهم تامین اجتماعی ۲۵ درصد عوارض پرداختی توسط سازنده است که طبق گفته مسئولان تامین اجتماعی استان در موضوع مشوق ها چنانچه خروجی مالی صحیحی از سوی شهرداری به تامین اجتماعی ارائه شود، این سازمان بر اساس همان خروجی سهم تامین اجتماعی را محاسبه می کند.

کد خبر: ۲۷۷٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha