۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
مقاومت آنگولا در برابر پایبندی به سهمیه تولید اوپک پلاس

مقاومت آنگولا در برابر پایبندی به سهمیه تولید اوپک پلاس

برخی منابع اعلام کردند که آنگولا در برابر فشارهای اوپک برای پایبندی کامل این کشور به توافق کاهش تولید اوپک مقاومت می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، منابع اوپکی و صنعتی اعلام کردند آنگولا در برابر فشار سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سریع تولید نفت با هدف پایبندی کامل این کشور به توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) مقاومت می‌کند.

اوپک پلاس از ماه مه و پس از آنکه شروع ویروس کرونا سبب کاهش یک‌سوم تقاضای جهانی نفت خام شد، تولید خود را در سطح بی‌سابقه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده‌اند.

پس از ماه ژوئیه، این کاهش تولید تا ماه دسامبر به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تعدیل خواهد شد.

عربستان که ریاست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) بر توافق کاهش تولید را به‌عهده دارد، تلاش کرده است با فشار بر کشورهای تخطی‌کننده مانند عراق، قزاقستان، نیجریه و آنگولا آنها را به پایبندی به سهمیه کاهش تولید و جبران تولید بیش از حدشان در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر وادار کند.

یکی از منابع اوپک گفت: آنگولا می‌گوید نمی‌تواند مانند دیگر کشورها تخطی از سهمیه تولید خود را در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر جبران کند، بلکه تنها می‌تواند آن را در ماه‌های اکتبر تا دسامبر جبران کند.

وی افزود: هنوز در تلاش هستیم تا آنها را متقاعد کنیم.

یک منبع دیگر اوپک اعلام کرد: نیجریه و الجزایر هم‌اکنون در تلاش‌اند آنگولا را متقاعد کنند که به اجرای توافق متعهد باشد.

این منبع گفت: ائتلاف اوپک پلاس به آنگولا و دیگر کشورهایی که به تعهد خود پایبند نیستند فشار می‌آورد تا به آنچه توافق کرده‌اند عمل کنند.

وزارت منابع معدنی و نفت آنگولا و شرکت ملی نفت آنگولا (سان آنگول) از اظهارنظر در این باره خودداری کردند.

براساس آمار اوپک، آنگولا در ماه مه روزانه یک میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه و روزانه ۱۰۰ هزار بشکه بیش از سهمیه‌اش در توافق اوپک پلاس نفت تولید کرده است.

بر اساس بررسی‌های رویترز، تولید نفت آنگولا در ماه مه به یک میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز رسیده که هنوز ۶۰ هزار بشکه بیش از سهمیه‌اش است.

کد خبر: ۲۷٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha