۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
۵ هزار و ۲۰۰ فقره سند مالکیت روستایی در زنجان صادر شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

۵ هزار و ۲۰۰ فقره سند مالکیت روستایی در زنجان صادر شد

زنجان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: پنج هزار و ۲۰۰ فقره سند مالکیت واحدهای روستایی در سال جاری صادر و هدفگذاری صورت گرفته در این بخش کاملا انجام شد.

به گزارش بازار و به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه ای گفت: در سال جاری در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک با رشد قابل توجهی مواجه بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است، اظهار کرد: در زمینه صدور سند مالکیت روستایی در سال جاری رشد ۱۰۰ درصدی داشتیم که این امر نشان از تلاش مستمر و تعامل مطلوب همکاران بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک استان است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: تاکنون ۷۹ هزار و ۹۳۰ فقره سند مالکیت روستایی و هشت هزار و ۸۹۵ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در زنجان صادر شده است.

خواجه ای با بیان اینکه در مجموع برای بیش از ۸۳.۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان سند مالکیت صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۶.۴ درصد است، افزود: در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرها در توزیع ثروت عادلانه و برقراری عدالت اجتماعی نقش مهمی دارد، خاطر نشان کرد: این اقدام نقش مهمی در وسعت بخشیدن به مالکیت‌های مسکونی و تجاری واقع در بافت‌های مسکونی روستاها و همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در روستاها و پیشگیری از نزاع مربوط به اراضی و کاهش اختلافات ملکی، جذب تسهیلات ساخت مسکن در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه‌ریزی و بهبود کیفیت مسکن روستایی دارد.

کد خبر: ۲۷۷٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha