۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
 ۱۰۰ درصد سهام توکا کشش واگذار می شود

 ۱۰۰ درصد سهام توکا کشش واگذار می شود

حمید پهلوان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سهام توکا کشش واگذار می شود، گفت: ارزش پایه توکا کشش ۱۸۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که نصف ارزش بازار توریل به عنوان بزرگترین شرکت حمل ریلی است.

بازار؛ گروه بورس: معاون سرمایه گذاری و توسعه شرکت توکا در گفتگو با بازار ضمن اشاره به اینکه توریل مهمترین شرکت زیر مجموعه توکا است، گفت: این شرکت چند روز پیش آگهی کرده که شرکت توکا کشش را با قیمت پایه ۱۸۰۰ میلیارد تومان می فروشد. با توجه به اینکه ارزش این شرکت حدود ۵۰ درصد ارزش بازار توریل است به همین دلیل سود خوبی عاید سهامداران توریل خواهد شد.

حمید پهلوان با تاکید برای اینکه شرکت توکا منابع واگذاری را برای طرح های توسعه خود در راستای تکمیل خدمات و پشتیبانی زنجیره تولید فولاد مبارکه بکار خواهد رفت، اظهار کرد: این مزایده فروردین ماه برگزار خواهد شد و نحوه پرداخت ۳۵ درصد نقد و مابقی در اقساطی ۲۴ ماهه پرداخت خواهد شد.

پهلوان با تاکید بر اینکه بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها عقب است، اظهار کرد: با توجه به شرایط عملیاتی و دارایی های که در اختیار شرکت های بورسی است سرمایه گذاری در این بازار هم اکنون ارزنده است.

او با بیان اینکه توکا ریل بزرگترین شرکت حمل و نقل بار ریل کشور است، اظهار کرد: قبلا ۳۰ درصد سهام توریل متعلق به شستان بود و تابستان گذشته فولاد مبارکه سهام شستان را خرید و این نشان دهنده اهمیت این شرکت برای فولاد مبارکه است.

پهلوان با تاکید بر اینکه توکا کشش شرکتی برای حمل محصولات فله است، اظهار کرد: این شرکت بیشتر کالاهایی اساسی مواد غذایی حمل می کند به همین دلیل در زنجیره فولاد مبارکه کاربردی نداشت از این رو واگذاری سهام آن کلید خورد.به گزارش سرمایه فردا، حمید پهلوان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سهام توکا کشش واگذار می شود، گفت: ارزش پایه توکا کشش ۱۸۰۰ میلیارد تومان تعیین شده که نصف ارزش بازار توریل به عنوان بزرگترین شرکت حمل ریلی است.

کد خبر: ۲۷۷٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha