۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
فعالیت ۲۵۰۰ ناظر بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه رمضان
معاون سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد

فعالیت ۲۵۰۰ ناظر بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه رمضان

دو هزار و ۵۰۰ ناظر بهداشتی در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی واحدهای تولیدی، فراوری، بسته‌بندی و عرضه فراورده‌های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان فعالیت خواهند داشت.

به گزارش بازار، حسن اختیارزاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از یکی مراکز عمده عرضه فراورده های خام دامی استان تهران در آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فراورده های خام دامی افزود: امسال همانند سالهای گذشته طرح تشدید نظارت بر بهداشت فراورده های خام دامی از ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ شروع و تا ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ادامه می یابد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی در طول سال بر فراورده های خام دامی نظارت دارد اظهارداشت: در این طرح حدود ۶۵۰ اکیپ ثابت و بیش از ۱۵۰۰ اکیپ سیار فعال است تا در این ایام فراورده های خام دامی مصرفی هموطنان سلامتش تضمین باشد.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته، کشتارگاه ها در همه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به جز روز اول فروردین ماه و پنجشنبه ها فعال هستند و نگرانی در این خصوص نداریم.

اختیارزاده ادامه داد: در عین حال سازمان دامپزشکی کشور به جز نظارت بر محصولات تولیدی داخلی، سردخانه ها، کشتارگاه ها، واحدهای فراوری و بسته بندی گوشت و عرضه آن بر واردات گوشت نیز نظارت دارد و این محصول پس از طی مراحل قانونی بهداشتی و قرنطینه ای ترخیص و وارد کشور می شود.

وی اضافه کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فراورده های خام دامی از ساعت ۸ صبح تا ۸ بعدظهر خارج از زمان اداری انجام می شود.

به گفته وی، سازمان دامپزشکی کشور متولی نظارت بر فراورده های خام دامی است اما این امر بدون کمک ناظرین بهداشتی که عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند، ممکن نیست زیرا این افراد در تمامی مراکز فراوری، کشتارگاه ها، بسته بندی نظارت دارند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره برخورد با متخلفان فراورده های خام دامی گفت: به طور قطع با متخلفان طبق قوانین و مقررات قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد و اما معتقدیم که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان باید ضامن سلامت محصولات خود باشند زیرا هرگونه تختلفی می تواند باعث از دست دادن مشتری هایشان شود.

وی افزود: از سنوات گذشته تاکنون سازمان دامپزشکی نسبت به استقرار دائم ناظرین و مسئولان فنی و بهداشتی در واحدهای کشتارگاه ها، فراوری و بسته بندی اقدام کرده بود به طور یکه در برخی واحدها چندین ناظر بهداشتی مشغول هستند و حتی در واحدهایی مثل کشتارگاه ها که از حساسیت بالایی برخوردار است چندین مسئول فنی بهداشتی و ناظر دولتی فعالیت دارند تا این اطمینان حاصل شود که محصول سالم به دست مصرف کنندگان می رسد.

کد خبر: ۲۷۷٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha