۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
تضیمن امنیت انرژی ایران با اجرای طرح فشارافزایی در پارس جنوبی
مدیرعامل گروه مپنا:

تضیمن امنیت انرژی ایران با اجرای طرح فشارافزایی در پارس جنوبی

اولیا مدیرعامل گروه مپنا گفت: با اجرای طرح ملی فشارافزایی در میدان مشترک پارس جنوبی، امنیت تأمین انرژی کشور تضمین خواهد شد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمد اولیاء مدیرعامل گروه مپنا در مراسم امضای قراردادهای اجرایی طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی با پیمانکاران اصلی با اشاره به اینکه این پروژه سابقه چندساله‌ای در بخش مطالعات و مهندسی دارد، اظهار داشت: اکنون به بلوغ و پختگی لازم برای اجرای پروژه رسیده است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت تصمیم گرفت از چهار پیمانکار اصلی به‌عنوان پیمانکار عمومی استفاده کند، گفت: طرح‌های مختلفی برای اجرای پروژه در بخش خشکی و دریا در حال بحث بوده و همه این طرح‌ها به‌نوعی قابل اجراست و به مطالعات نهایی و در دسترس بودن امکانات بستگی دارد.

مدیر عامل مپنا با اشاره به اینکه در کل زنجیره اجرای این کار مانند ساخت تجهیزات، اجرا و سرانجام پشتیبانی بهره‌برداری در آینده، تمهیدهای لازم و امکانات را در این شرکت داریم، خاطرنشان کرد: با آمادگی کامل وارد این طرح می‌شویم تا در زمان‌بندی مناسب کار را به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: دیگر پیمانکاران نیز در این زمینه تجربه و امکانات زیادی دارند. مپنا نیز می‌تواند کمپرسورهای لازم را برای اجرای این طرح تأمین کند.

اولیاء تاکید کرد: اگر در اجرای این طرح تأخیر داشته باشیم امنیت انرژی کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد، بنابراین پیمانکاران تلاش می‌کنند تأمین گاز و به‌دنبال آن برق کشور بدون اخلال تأمین شود.

کد خبر: ۲۷۷٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha