۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
تغییرات اقلیمی راهی به جز رفتن به سوی «گردشگری کشاورزی» باقی نگذاشته است 
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد:

تغییرات اقلیمی راهی به جز رفتن به سوی «گردشگری کشاورزی» باقی نگذاشته است 

گرگان- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، راهی به جز رفتن به سوی گردشگری کشاورزی برای بهبود اقتصاد این بخش نداریم.

به گزارش خبرنگار بازار، هامان هاشمی صبح یکشنبه در همایش گردشگری کشاورزی که در مزرعه گردشگری «فانوس جنگل» برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه گردشگری باید سه مقوله فرهنگ، ظرفیت و شناخت را در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان افزود: ظرفیت های گلستان می تواند در اقتصاد استان تحول ایجاد کند اما متاسفانه با اینکه این استان در برخی موضوعات از رتبه خوبی برخوردار است اما در تمام شاخص های توسعه ای کشور در رتبه ۲۷ به بعد قرار دارد.

هاشمی گفت: علی رغم پتانسیل های استان در بخش کشاورزی اما مردم از فرصت های اقتصادی خوبی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه اولین بافت تاریخی ثبت شده در کشور متعلق به شهر گرگان است، یادآور شد: بافت تاریخی شهر گرگان یک فرصت خوب گردشگری محسوب می شود که مغفول مانده است.

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان، باغ فلاحت اولین باغ بوتانیک خاورمیانه بوده اما از این ظرفیت در جهت بهبود صنعت گردشگری استان بهره برداری نشده است.

هاشمی با بیان اینکه فرهنگ میزبانی و استقبال از گردشگر یک موضوع مهم است، گفت: اگر این امر در گردشگری جدی گرفته نشود نمی توان از فرصت های این حوزه استفاده کرد.

وی ادامه داد: مدیران ارشد استانی یک بار برای همیشه نگاه خود را به صنعت گردشگری مخصوصا در بخش کشاورزی تغییر دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی، راهی به جز رفتن به سوی گردشگری کشاورزی برای بهبود اقتصاد این بخش نداریم.

وی اظهار کرد: همچنین گردشگری کشاورزی ارزش افزوده بیشتری برای این بخش ایجاد می کند.

کد خبر: ۲۷۷٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha