۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
پروازهای روزانه فرودگاه سنندج از سرگرفته شد
معاون استاندار کردستان:

پروازهای روزانه فرودگاه سنندج از سرگرفته شد

کردستان- معاون استاندار کردستان با اعلام اینکه پروازهای فرودگاه سنندج از سرگرفته شده است، گفت: فعالیت این فرودگاه در تردد تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از استان بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار بازار، خالد جعفری روز شنبه در جلسه‌ای که به منظور از سرگیری پروازهای فرودگاه سنندج در دفتر شرکت هواپیمایی کیا پرواز و با حضور نمایندگان شرکت کیش ایر تشکیل شد، اظهار داشت: پروازهای فرودگاه سنندج به دنبال شیوع ویروس کرونا لغو شده بود که بعد از تمهیدات لازم این مهم از سر گرفته شده است. 

وی اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان، اولویت دارترین منطقه در میان هشت منطقه مطرح شده بوده و این مهم نویدبخش آینده خوبی برای استان  و پروازهای هواپیمایی است.

جعفری با اشاره به اینکه تاکنون برنامه بلند مدتی برای پروازهای استان وجود نداشته است، اضافه کرد:  اگر پروازها به هر روز  دو پرواز افزایش پیدا کند بی شک صندلی خالی نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: با توجه به اینکه بُعد مسافت و زمان، در ترددها حائز اهمیت است تداوم پروازها می تواند در توسعه کردستان موثر باشد.

جعفری با اشاره به اینکه وجود پرواز فرودگاه سنندج در تردد تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از استان بسیار تاثیرگذار است، گفت: سنندج در میان کردهای جهان دارای جایگاه ویژه ای است و این ظرفیت را دارد که به ام القرای کردهای جهان تبدیل شود.

وی یادآور شد: علاوه بر ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی، زمینه اکوتوریسم و توریسم درمانی هم در این استان فراهم است بنابراین افزایش پروازهای فرودگاه سنندج، به نفع استان و کشور است.

پروازهای تهران-سنندج -تهران پس از چند ماه تعطیلی، با هفته ای سه پرواز در روزهای شنبه، دوشنبه و پنج شنبه با تلاش شرکت کیا پرواز و همکاری کیش ایرلاین از سرگرفته شد که به گفته مدیرعامل کیاپرواز، این ایرلاین و فرودگاه سنندج، کانکشن پرواز سلیمانیه و کیش و همچنین پتانسیل استانبول را هم دارد.

کد خبر: ۲۷٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha