در دهمین نشست از دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران چه گذشت؟

در دهمین نشست از دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران چه گذشت؟

دهمین نشست دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران به‌عنوان آخرین نشست سال ۱۴۰۲ با حضور فعالان بخش خصوصی در اتاق ایران برگزار شد.

به گزارش بازار، آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در سال ۱۴۰۲ با نطق پیش از دستور فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی آغاز شد. مسعود پل‌مه، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، در ابتدای این نشست گزارشی از برگزاری چهارمین دوره همایش اقتصاد دریامحور ارائه داد.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، گفت: در این دوره برگزاری همایش با همکاری اتاق ایران، نمایندگانی از مجموعه‌های تشکلی کشور، ۵۲ مدعو از ۱۹ کشور مختلف و نمایندگانی از دستگاه‌های دولتی و تصمیم‌گیر در این حوزه حضور داشتند و درباره ظرفیت‌های کریدور شمال-جنوب، گزارش‌های جامعی ارائه شد.

پل‌مه افزود: برای نخستین بار از تندیس بهره‌وری در حوزه لجستیک پرده‌برداری شد و به بیانیه‌ای با چهار بند در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای تقویت کریدور شمال-جنوب و ارتقای سطح سیستم حمل‌ونقل کشور رسیدیم.

در ادامه، سیدعلی‌محمد ابویی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مولیبدن با ارائه پیشنهادهایی درباره اصلاح ساختار اتاق ایران، گفت: باید از ظرفیت کارشناسی اتاق درباره موضوعاتی که در شورای گفت‌وگو مطرح می‌شود، استفاده شود و در این مسیر از ظرفیت همه تشکل‌ها بهره گرفته شود. نباید در طرح موضوعات در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، سلیقه‌ای برخورد شود.

ابویی اظهار کرد: باید به اخلاق کسب‌وکار توجه شود و مطالب ملی در دستور کار قرار گیرد. باید نسبت به موضوع و مسائلی که در کشور می‌گذرد، فعالانه برخورد شود.

اتاق برای حل بحران‌های اقتصادی برنامه بدهد
علیرضا محمدی دانیالی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در نطق پیش از دستور خود با تأکید بر نقش هیات نمایندگان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به اتاق، بیان کرد: اتاق ایران باید به حل بحران‌های اقتصادی کمک کند.

او با برشمردن وظایف و اختیارات و ارکان اتاق، گفت: متأسفانه هنوز برنامه‌ای از سوی هیات رئیسه برای دست‌یابی به این هدف ارائه نشده و منابع مهمی را به‌جای هزینه کردن برای این اهداف، در بانک‌ها سپرده شده است.

توسعه در گروی تفکر سیستمی است
دانیال شمسیان، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق ایران نیز با تأکید بر اهمیت تفکر سیستمی در توسعه ایران، گفت: بخش خصوصی مستقل و قوی ضامن بقا توسعه کشور است و توسعه در گروی تفکر سیستمی است. تفکر سیستمی یعنی به الزامات یک هدف برای رسیدن به آن هدف پایبند باشیم. اگر هدف ساختن کشور است باید به قواعد فلسفه توسعه گردن بنهیم. این منطق، به شکل دستوری عوض نخواهد شد.

او با بیان اینکه باید به تخصص و علم و تجربه‌های جهانی پایبند باشیم، ادامه داد: نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مطالبات فعالان اقتصادی و با سرکوب ارز، دخالت در امور بخش خصوصی، به‌کارگیری غیر متخصصین عمل کنیم و بعد که به دلیل این عملکرد موج مهاجرت شکل گرفت، مسئولیت آن را نپذیریم.

شمسیان اظهار کرد: نمی‌توان با شعار حمایت از تولید، برق واحدهای صنعتی را قطع کرد و زیرساخت‌ها را رها کرد. نمی‌توان شعار دلارزدایی سر داد اما همه اقتصاد را در گروی نرخ ارز قرار داد. این تناقض‌ها نشان می‌دهد منطق توسعه کشور را درک نکرده‌ایم.

کد خبر: ۲۷۷٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha