۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
عملکرد دسبحان در سال ۱۴۰۲

عملکرد دسبحان در سال ۱۴۰۲

شرکت سبحان دارو در ۱۱ ماهه با تمرکز بر نوسازی و خرید تجهیزات جدید توانسته نسبت به سال گذشته بهره وری در تولید را کلید بزند و باعث شده عملکرد دسبحان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بهبود یابد.

بازار؛ گروه بورس: شرکت سبحان دارو طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ مبلغ معادل ۱۴۵ میلیارد تومان، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.
دسبحان به اینکه شرکت امسال «جی ام پی» خط تولید جامدات برای نخستین ب۱ار (قرص و کپسول) را اخذ کرد و افزایش تولید مقداری در دستور کار شرکت قرار داشته است.
این نماد در سه ماهه بازدهی منفی ده درصد و در یک سال مثبت ۴۸ درصد داشته است که نشان می دهد که در یک ساله بازدهی بیشتر از تورم داشته است.
همچنین از آنجایی که خرید ماشین بسته‌بندی جامدات (خط بلیستر کارتونینگ) از شرکت ماچزینی ایتالیا و خرید ماشین پرس قرص از شرکت کیلیان آلمان عمده مصارف مالی طرح های شرکت بوده است.
تجهیز و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات برای بهینه‌سازی شرایط تولید جهت حفظ و بهبود سهم بازار، رعایت الزامات «جی ام پی» سازمان غذا و دارو انجام شده است.
صادرات دسبحان در سال مالی مورد گزارش نسبت به سال قبل تر رشد ۹۷ درصدی در صادرات محصولات داشته و عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، لبنان، فیلیپین، اوگاندا و سریلانکا برخی از مهمترین مقاصد صادراتی گروه دارویی سبحان هستند.

شرکت های داروسازی در بازار سهام نسبت به سایر گروه های بورسی بازدهی نداشته اند، به همین دلیل پیش بینی می شود که ابتدای سال آینده روند صعودی خود را آغاز کنند. در ماه های اخیر یکی از مهمترین عواملی که مانع از رشد گروه دارویی شده مشکلات ناشی از تامین مواد اولیه بوده است.

کد خبر: ۲۷۷٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha