۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
۳۳۴ کوره زغال پزی در اردبیل شناسایی و منهدم شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

۳۳۴ کوره زغال پزی در اردبیل شناسایی و منهدم شد

اردبیل- قلیزاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل گفت: امسال ۳۳۴ کوره زغال پزی در اردبیل شناسایی و منهدم شده است.

محمود قلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بر اساس نقشه زمین و مستندات تأمین آب پایدار در اراضی استان کشاورزان و زارعان را ترغیب به زراعت چوب می کنیم تا برای واحدهای تولیدی و صنایع چوبی امکان تأمین نهاده وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر بیش از سه واحد بزرگ صنعتی در بخش صنایع چوبی در استان راه اندازی شده که امکان صادرات محصولات این واحدها نیز وجود دارد که ما در توسعه زراعت چوب به همت این واحدها استقبال می کنیم تا شاهد قاچاق چوب و اصله نهال نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مبارزه بی امان با قاچاقچیان الوار و چوب را یادآور شد و گفت: در سطح استان ۸۱ نفر در حوزه حفاظت از جنگل ها و مراتع فعالیت دارند که اکیپ ها به صورت مستمر و با تجهیزات پیشرفته در حال رصد و پایش برای دستگیری قاچاقچیان در این حوزه هستند.

قلیزاده افزود: امسال ۳۳۴ کوره زغال پزی در استان شناسایی و منهدم شده و بیش از ۹۵ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم هیزم و چهار هزار و ۵۶۰ کیلوگرم زغال کشف و ضبط شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل در معبر گذر قاچاقچیان الوار از استان گیلان به سمت شمالغرب قرار گرفته و ما سعی می کنیم جلوی ترانزیت را در این بخش گرفته و در سال جاری یک هزار و ۹۵۰ اصله الوار نیز از قاچاقچیان کشف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ضرورت نگاه اقتصادی در این حوزه و جلوگیری از سودجویی و فرصت طلبی را یادآور شد و بیان کرد: باید به توسعه جنگل و کاشت ۴۰ میلیون اصله نهال ظرف چهار سال آینده همت کنیم که در این زمینه امسال برنامه غرس ۱۰ میلیون اصله نهال در استان اردبیل مورد توجه بخش خصوصی و دولتی قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۷۷٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha