توسعه زیست بوم فناوری پردیس، عنصری اقتدارآفرین برای کشور
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد

توسعه زیست بوم فناوری پردیس، عنصری اقتدارآفرین برای کشور

دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور گفت: ضرورت توسعه زیست‌بوم فناوری، نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان عنصری اقتدارآفرین برای کشور است.

به گزارش بازار، بیستمین نشست هیات امنای مشترک پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد.

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در بیستمین نشست کمیسیون دائمی هیأت امنای پارک فناوری پردیس، با اشاره به ضرورت توسعه زیست‌بوم فناوری، نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان عنصری اقتدارآفرین برای کشور گفت: طی سده‌های گذشته علم و فناوری صرفاً یک مقوله تزیینی و لوکس بود، اما پس از انقلاب صنعتی به موضوعی ثروت آفرین تبدیل شد. از دو دهه قبل موضوع جنبش نرم افزاری و نهضت علمی در کشور، به طور جدی مطرح شد و توانمندی‌های ایران در تولید علم و توسعه فناوری، الگویی برای کشورهای همسایه شد و از دو، سه سال اخیر، حرکت جدی را با سرمایه گذاری روی علم و فناوری آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: موضوع علم و فناوری از یک دهه اخیر به موضوعی فراتر از خلق ثروت تبدیل شده و فناوری، امروز یک موضوع قدرت آفرین است؛ کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس هم ناظر به این ویژگی اقتدارآفرینی علم و فناوری است که توجه جدی و ویژه به آن دارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور عنوان کرد: شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ابزار مناسبی است که ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، ماهیت فعالیت تجار را برای پارک فناوری پردیس تسهیل می‌کند و زمینه را برای سرمایه‌گذار و تامین مالی زیست‌بوم فناوری و نوآوری فراهم می‌آورد.

مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس در این نشست پس از ارائه گزارش عملکرد پارک فناوری پردیس در ۱۴۰۱ به بیان مهم‌ترین چشم اندازها و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این پارک فناوری پرداخت.

همچنین در ادامه این نشست گزارش حسابرسی سال مالی پارک فناوری پردیس تشریح و همچنین بودجه پیش‌بینی شده برای ۱۴۰۳ ارائه شد.

کد خبر: ۲۷۷٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha