۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
میزان اشتغال ایجاد شده در کردستان از مرز ۲۴هزار نفر عبور کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

میزان اشتغال ایجاد شده در کردستان از مرز ۲۴هزار نفر عبور کرد

سنندج – پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر در این استان صاحب شغل شده اند.

فرزاد پیشکاری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به برنامه های استان کردستان در راستای ایجاد فرصت های جدید شغلی، بیان کرد: اشتغال یکی از دغدغه های اصلی در استان به شمار می رود و به همین دلیل توجه به این مهم یکی از برنامه های اولویت دار در استان کردستان است.

وی با اشاره به میزان تعهد استان کردستان برای ایجاد اشتغال در سال جاری، عنوان کرد: مقرر شده بود که در سال جاری ۲۱ هزار فرصت شغلی در استان کردستان ایجاد شود که خوشبختانه تا این زمان از سال، بیش از میزان تعهد اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به ایجاد بیش از ۲۴ هزار فرصت شغلی در استان کردستان در سال جاری، یادآور شد: در راستای اقدامات صورت گرفته تا امروز ۱۱۴ درصد بیشتر از این تعهد در استان اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان افزود: کردستان در رتبه ‌بندی درصد بهبود عملکرد استانها، در سال جاری از ۲۷ بهمن تا ۱۰ اسفند توانست در جایگاه پنجم کشوری قرار گیرد که این مهم با تعامل و همکاری بسیار مطلوب دستگاه های اجرایی و بانک های عامل حاصل شد.

وی به صحت سنجی ۱۷ هزار و ۸۹۶ شغل ثبت شده در سامانه رصد اشاره کرد و گفت: در قدم بعدی اشتغال، کانون کارآفرینان برتر کردستان امسال راه‌ اندازی شد تا با استفاده از ظرفیت نخبگان و فرزانگان عرصه کارآفرینی برای ایجاد شغل بهره بیشتری ببرد.

پیشکاری با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی در جامعه و برنامه وزارت برای حمایت از این مهم، گفت: حمایت از کارآفرینان و ترویج فرهنگ کارآفرینی از اولویت ‌های وزارت کار است.

وی با بیان ایجاد اشتغال در کشور مستلزم بهره گیری از اندیشه و خلاقیت منابع انسانی توانمند از جمله استفاده از ظرفیت کانون کارآفرینان و ترویج فرهنگ کار آفرینی می باشد، اظهار داشت: رسیدگی به مسئله اشتغال و کارآفرینی، از جدی ترین سیاست های دولت سیزدهم است لذا این اداره کل آمادگی خود را در راستای تحقق برنامه های دولت اعلام نموده و پذیرای ایده های خلاق و حمایت از نهادهای فعال در زمینه توسعه کارآفرینی و اشتغال استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه کانون کارآفرینان برتر استان کردستان به خاطر فعالیت ها و اقدامات یک سال گذشته خود در مجمع عمومی کانون ملی کارآفرینان برتر به عنوان یکی از شش کاندیدای برگزیده کشور انتخاب و مورد قدردانی قرار گرفته اند، گفت: توسعه، ترویج و فرهنگ ‌سازی در حوزه کارآفرینی، تشکیل اتاق فکر کارآفرینی استان و همکاری با دستگاه‌ های اجرایی و نهادهای بخش خصوصی در زیست ‌بوم کارآفرینی از جمله فعالیت‌ هایی به شمار می‌ رود که برای این کانون پیش ‌بینی شده است.

کد خبر: ۲۷۷٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha