۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کرونا مصرف آب استان بوشهر را ۲۰ درصد افزایش داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر:

کرونا مصرف آب استان بوشهر را ۲۰ درصد افزایش داد

بوشهر- حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و اقدامات مشترکان به توصیه‌های بهداشتی مصرف آب استان افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

عبدالحمید حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بر اساس طرح نکاشت سالانه افزون بر ۳ میلیارد تومان برای تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور اعتباراتی از محل خرید تضمینی آب برای کاهش هدر رفت آب در دو شهر کنگان و بوشهر اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر اضافه کرد: حفر تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های جدید، افزایش ظرفیت تولید آب از آب‌شیرین‌کن بوشهر، اصلاح و نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی و مدیریت توزیع آب ازجمله طرح‌هایی است که برای تأمین آب شهرها و روستاهای استان بوشهر عملیاتی و اجرایی شده است.

حمزه‌پور از اجرای صدور مجوز ۱۵۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و افزود: در این راستا بخشی از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان وارد مدار تولید می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از یک هزار انشعاب آب خانه باغ‌ها قطع و آب ورودی در روستاهای ساحلی تنگستان در راستای حل بحران کم آبی به شبکه آب‌رسانی روستاهای ساحلی این شهرستان انتقال یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر بیان کرد: طبق مصوبه شورای تأمین استان بوشهر هیچ‌گونه آب آشامیدنی به خانه باغ‌ها با قیمت یارانه‌ای تحویل نمی‌شود و فروش آب تانکری به این خانه باغ‌ها به قیمت واقعی انجام می‌شود.

حمزه‌پور خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات مقطعی روستاهای عسلویه طرح‌های مهمی اجرایی شده و این در حالی است که برای برنامه میان‌مدت و بلندمدت پروژه آب‌شیرین‌کن ۵ هزار مترمکعبی در دستور کار قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه دو طرح آب‌شیرین‌کن در بوشهر و کنگان در مدار تولید و توزیع قرار دارد، گفت: پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا هر کدام به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب است که تولید آب از پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش‌یافته است.

کد خبر: ۲۷٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha