۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
فرصت های مناسب سرمایه‌گذاری در بورس
گزارش هفتگی بازار سرمایه منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۱۶؛

فرصت های مناسب سرمایه‌گذاری در بورس

غضنفری هرندی کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می رود معاملات هفته آتی مطابق با معاملات این هفته پررونق باشد چه بسا به مرور، بازار به سمت سهام DPS محور و دلاری گرایش پیدا کند.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر احمد غضنفری هرندی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیل هفتگی از وضعیت بازار بورس تشریح کرد: همانطور که در گزارش های دو هفته گذشته عنوان شد شرایط بنیادی بازار آماده شروع یک حرکت مثبت بود، ضمن اینکه سهام به سطوح ارزنده رسیده بود و آثار تصمیمات خلق الساعه و ریسک های سیاسی نیز در قیمت ها پرایس شده بود.

وی افزود: بازار منتظر یک بهانه بود که با چاشنی دلار موج صعودی نسبتاً قوی در بازار ایجاد شد، شاخص توانست از سطح حمایتی مهم برگردد و خیال سرمایه گذاران از ریزش های بیشتر راحت شود.

فرصت های مناسب سرمایه‌گذاری در بورس

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه اخبار مهم و مثبتی طی روزهای گذشته به بازار مخابره شده است، بیان داشت: از جمله این اخبار می‌توان به خبرهای مثبتی که در حوزه مجوزهای تجدید ارزیابی خودروسازان، کاهش عوارض صادراتی و ... مخابره شد اشاره کرد همچنین به نظر می‌رسد بار دیگر محرک رشد بازار، دلار و تورم انتظاری است.

غضنفری هرندی با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات آمریکا است، گفت: چنین به نظر می‌رسد که باید اتفاق غیرعادی مهمی رخ دهد تا شاهد عدم حضور ترامپ در کاخ سفید باشیم در واقع با حضور ترامپ در نقش ریاست جمهوری، به احتمال قوی شرایط صادرات نفت و دریافت وجه آن با مشکلات بیشتری همراه خواهد بود چه بسا این اتفاق با رکود در بازارهای جهانی و کاهش قیمت نفت نیز همراه باشد با این توصیف ممکن است دلار و به تبع بورس شاهد رشدهای زیادی در سال آتی باشند و فرصت فعلی را می توان، فرصت مناسب سرمایه گذاری در بورس قلمداد کرد، در نظر داشته باشید در حراج دولتی ربع سکه، قیمت طلا با دلار ۹۰ هزار تومان قیمت می‌خورد که نشان از نرخ آتی دلار است.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روند پیش روی بورس، اظهار داشت: انتظار داریم، معاملات هفته آتی نیز مطابق با معاملات این هفته پررونق باشد چه بسا به مرور، بازار به سمت سهام DPS محور و دلاری گرایش پیدا کند.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha