۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران «ماموریت تحول» است
رئیس جمهور:

ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران «ماموریت تحول» است

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نقش سفرا در توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری گفت: جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های کم‌نظیر خود دارای جاذبه‌های فراوانی برای کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در ۵ کشور جهان، ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران را «ماموریت تحول» عنوان کرد و ضمن تاکید بر پیگیری اجرای توافقات و تفاهمات دوجانبه، ‌ تصریح کرد: در نظام ناعادلانه فعلی جهان امروز که قدرت‌های سلطه‌گر به دنبال عقب نگه‌داشتن کشورها و ملت‌های مستقل هستند تامین منافع ملی را با رویکردی تحول‌گرایانه و تلاش مجاهدانه دنبال کنید.

رئیس‌جمهور در این دیدار سفرای جدید کشورمان را به بهره‌گیری از منظومه فکری امام (ره) و رهبری معظم انقلاب در تعامل عزتمندانه با کشورهای دنیا توصیه کرد و افزود: از ملزومات موفقیت سفرای جمهوری اسلامی ایران در ماموریت‌های‌شان واقف بودن به قدرت و جایگاه رفیع کشور در منطقه و توانمندی در معرفی ایران به عنوان کشوری پیشرفته و فن‌آور در دنیاست.

آیت‌الله رئیسی همچنین شناخت ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران و شناسایی ظرفیت‌های کشورهای محل ماموریت سفرا با هدف توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی را ضروری دانست و گفت: تلاش کنید با باز کردن گره‌های ذهنی احتمالی ناشی از تبلیغات دروغین رسانه‌ای غرب علیه کشور، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری مطمئن، صادق و معتبر که همواره به دنبال تبادل ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی با هدف انتفاع ملت‌هاست، معرفی کنید.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نقش سفرا در توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری گفت: جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های کم‌نظیر خود دارای جاذبه‌های فراوانی برای کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است و فعال‌سازی این ظرفیت‌ها برای تبادل با کشورهای دنیا همت و تلاش جدی و پیگیری‌های مستمر سفرای جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد.

رئیس جمهور در پایان برای سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای فرانسه، تونس، برزیل، نیجر و کنگو در مسئولیت جدید در جهت تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha