۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
۷۰ هزار نفر زمین رایگان طرح جمعیت را دریافت کردند
امسال؛

۷۰ هزار نفر زمین رایگان طرح جمعیت را دریافت کردند

گرمسار - وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال جاری ۷۰ هزار متقاضی زمین در طرح نهضت ملی مسکن در قالب قانون جوانی جمعیت زمین دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بذرپاش ظهر پنجشنبه در مراسم واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین در قالب جشن جوانی جمعیت شهر جدید ایوانکی، بیان کرد: در سال جاری ۷۰ هزار متقاضی زمین در طرح نهضت ملی مسکن در قالب قانون جوانی جمعیت زمین دریافت کردند.

وی با بیان اینکه اهدای زمین رایگان در سال آتی هم ادامه دارد، افزود: ۶۰ هزار هکتار در حوزه شهری زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

وزیر راه با بیان اینکه در قالب نهضت ملی مسکن همچنین ۴۰ هزار هکتار در حوزه روستایی نیز تامین شده است، گفت: واگذاری این اراضی تعهدات بیشتری در زمینه خدمات زیربنایی و روبنایی را شامل پاسگاه، فضای سبز و . مسجد و مدرسه و ... ایجاد می کند که به دنبال تحقق آنها هستیم.

بذرپاش با بیان اینکه افزایش سرانه‌های خدماتی در شهرهای جدید در دستور کار است، تاکید کرد: جمعیت‌پذیری بالا، ویژگی مهم شهرهای جدید است که می تواند جمعیت خوبی را در خود جمع کند.

وی تامین زمین را یکی از مسائل مهم و پیچیدگی های نهضت ملی مسکن دانست و افزود: مباحث زیست محیطی، پدافندی، آب و تعارض موانع این امر است اما دولت تلاش دارد تا با رفع این موانع اهدای زمین را در سال آتی نیز داشته باشد.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha