۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
طراحی و تولید ۴۰ درصد محصولات برقی و هیبریدی در صنعت خودرو تا پایان برنامه هفتم
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت عنوان کرد

طراحی و تولید ۴۰ درصد محصولات برقی و هیبریدی در صنعت خودرو تا پایان برنامه هفتم

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راهبردی این وزارتخانه تا انتهای برنامه هفتم، طراحی و ساخت ۴۰ درصد محصولات مرتبط برقی و هیبریدی است.

به گزارش بازار، منوچهر منطقی در پنجمین رویداد دانش بنیان با محوریت زیست بوم خودروی برقی در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل در زیست بوم خودروی برقی بحث زیرساخت ها، طراحی و ساخت است که این موضوع را از سوی وزارتخانه پیگیری می کنیم.

وی افزود: وزارتخانه ها و شرکت های دانش بنیان مختلفی در زیست بوم خودروی برقی نقش دارند که نقش استاندارد حداقل و حداکثر استانداردها نیز در این زیست بوم مورد تاکید قرار گرفته است. در کشورهای مختلف استاندارد ها ۲ نقش حداقلی و حداکثری دارند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیست بوم خودروهای برقی باید سه ویژگی تسلط، تجربه و یکپارچه گی را داشته باشد گفت: وزیر صمت سی سال قبل بر روی خودروهای برقی کار کرده است و در این زمینه تدریس انجام داده است و اکنون به صورت جد این موضوع را پیگیری می کند.

وی تاکید کرد: اجزای زیست بوم در نقش خود باید ظاهر شوند، در مرحله اول باید زیرساخت و فرهنگ را ایجاد کنیم که در این زمینه بحث واردات خودروهای برقی را اجرایی کرده ایم.

منطقی عنوان کرد: مرحله بعدی در بحث خودروهای برقی طراحی و ساخت است که اکنون کار عظیمی صورت گرفته است این مرحله مهمترین بخشی است که باید خودروسازان و شرکت های دانش بنیان به آن توجه کنند تا در انتهای برنامه هفتم ۴۰ درصد محصولات مرتبط برقی و هیبریدی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه راهبرد شرکت های چینی بحث نوآوری و فناوری در خودروهای برقی گفت: در ساخت خودروهای برقی باید راهبردهای مختلفی را پیگیری کنیم، چین برنامه جامع در حوزه خودروهای برقی دارد که در این زمینه پنج محور را در نظر گرفته است.

وی بیان داشت: در ساخت خودرهای برقی باید به سمت نوآوری فناورانه رفت، بازیگران متعدد هستند که زیست بوم برای آنان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه باید از ظرفیت همکاری های بین المللی استفاده کرد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها در بحث خودروهای برقی وارد فناوری های جدید می شود گفت: سیاست گذاری هایی صورت می گیرد که در لایه های بعدی شرکت های دانش بنیان است که باید مورد حمایت قرار گیرند تا در طراحی خودروهای برقی نقش آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: زیست بوم خودروهای برقی نسبت به خودروهای معمولی وسیع تر است اگر از لحاظ درآمدی به آن نگاه کنیم مسائل درآمدی جدیدی را برای فراهم می کند ضمن اینکه باید سرمایه گذاری در این بخش از ۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یابد، ضمن اینکه در ساخت خودروهای برقی ۴۰ درصد بحث نرم افزارها هستند که بر روی این نوع خودروها تاثیر گذار هستند.

منطقی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان بایستی در حوزه طراحی و تولید خودروهای برقی شروع به فعالیت کنند تا زیست بوم خودروهای برقی بر اساس سیاست گذاری های کلان اجرایی شود.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha