۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

پوشش اپوکسی یکی از سخت ترین و بادوام ترین سطوح در پوشش کف است.

عملکرد کفپوش اپوکسی چالش مهمی است و در صورت عدم توجه به مراحل اولیه آن، همراه با کاهش مقاومت مصالح در برابر فشار محیط، عمر آن نیز کاهش می یابد. پوشش کف ساختمان علاوه بر ظاهر خارجی، بر استحکام و دوام ساختمان نیز تأثیر می گذارد. در ادامه سعی داریم مراحل اجرای کفپوش اپوکسی را بررسی کنیم تا با نحوه اجرای آن در شرکت کفپوش صنعت آریا آشنا شوید.

مراحل گام به گام اجرای کفپوش اپوکسی

پوشش اپوکسی یکی از سخت ترین و بادوام ترین سطوح در پوشش کف است. کفپوش اپوکسی بیشتر در پارکینگ ها یا اجرا به عنوان کفپوش بیمارستانی رایج است، اما می توان از آن به عنوان کفپوش صنعتی نیز استفاده کرد.

اپوکسی به محصولات پلیمری و رزینی تقسیم می شود. شکل اولیه رزین اپوکسی برخلاف سایر درزگیرهای رایج مایع است، اما پس از اجرا کفپوش اپوکسی، فرآیند نرم و مرطوب آن ه حالت جامد تبدیل می شود. فرآیند شیمیایی مشابهی در مواد خام زمین اتفاق می افتد و مواد مرطوب فرآیندی سخت و جامد به خود می گیرند.

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

تغییر اپوکسی از مایع به جامد نه تنها در ظاهر است، بلکه کل ساختار زمین را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه مقاله با مراحل اجرای کفپوش اپوکسی آشنا خواهید شد. این مراحل عبارتند از:

آماده سازی سطح

آماده سازی سطح به این دلیل مهم است که چسبندگی بین کف اپوکسی و سطح را تضمین می کند. هرچه عملیات سطح بهتر و دقیق‌تر انجام شود، کف اپوکسی چسبندگی بهتری به سطح می دهد. در نتیجه کفپوش اپوکسی کیفیت بالایی خواهد داشت. روش معمول درمان سطحی استفاده از سنباده است. لازم به ذکر است که قبل از سمباده زنی روی سطوح آلوده به روغن و گریس باید از روش تمیز کردن شیمیایی استفاده شود.

استفاده از پرایمر یا لایه زیرین اپوکسی

در این مرحله از اجرای کفپوش اپوکسی، استفاده از پرایمر به گونه ای است که بتواند به سطح زیرین نفوذ کند و با آن درگیری ایجاد کند تا چسبندگی پوشش کف به حداکثر برسد و بالعکس مانع از چسبندگی کف شود. پوشش با بستن منافذ کف زیرین. خروج هوا و نفوذ بیشتر به مواد لایه بعدی زیرساخت است. به دلیل چگالی کم بتن، در صورت نفوذ کامل پرایمر و تشکیل فیلم روی سطح، باید پرایمر مجدد انجام شود.

سطح را جارو کنید تا گرد و غبار از روی سطح پاک شود

در این مرحله، با کمک جاروبرقی صنعتی تمام گرد و غبار روی سطح به طور کامل پاک می شود. سطحی که کف اپوکسی روی آن گذاشته می شود باید عاری از گرد و غبار باشد. در صورت وجود گرد و غبار قبل از اجرای کفپوش اپوکسی، ذرات ریز روی زمین و چسب را خواهید دید. وجود این ذرات ظاهر و کیفیت کاربردی کف را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین هرچه ذرات گرد و غبار کمتری روی سطح باشد، پرایمر کمتری برای پوشش سطح مورد نیاز است.

شکاف ها و سوراخ های احتمالی روی سطح را پر کنید

پس از استفاده از پرایمر و خشک شدن آن بر روی سطح، لازم است تمامی ترک ها و سوراخ های سطح را با استفاده از دوغاب اپوکسی رفع کنید. این مرحله با صلاحدید کارشناسان می تواند قبل از اعمال ابتدا روی سطح انجام شود.

اجرای پوشش صاف یا ماستیک کار

پس از استفاده از پرایمر اپوکسی و ترمیم لکه ها و عیوب در فونداسیون، پوشش طبقه اول با استفاده از یک لایه صاف اعمال می شود و تمام لکه های سطح را می پوشاند. هدف از اجرای لایه تسطیح یا درزگیر پر کردن تمام منافذ و آب بندی کامل سطح است تا برای اجرای کفپوش یا پوشش خود تراز آماده شود.

اجرای آخرین لایه

قبل از اجرای لایه نهایی در مراحل اجرای کفپوش اپوکسی، باید مطمئن شوید که هیچ ترک یا سوراخی روی سطح وجود ندارد. همچنین سطح باید عاری از خاک و گرد و غبار باشد. سپس لایه نهایی با غلتک روی سطح اعمال می شود. در واقع استفاده از غلتک سطح زبرتری به شما می دهد و در استفاده از رنگ اپوکسی صرفه جویی می کنید.

انواع کفپوش های اپوکسی

انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یک کفپوش جذاب و چند منظوره است که در انواع مختلف کاربردهای متنوع دارد. در این جا انواع کفپوش اپوکسی را به شما معرفی می کنیم:

کفپوش اپوکسی پارکینگی

کفپوش های اپوکسی پارکینگ بیشترین محبوبیت را در بین کاربران دارند.

کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش اپوکسی انتخاب خوبی برای انواع کاربردهای صنعتی است. از جمله می توان به آزمایشگاه ها، انبارها و کارخانه ها اشاره کرد.

کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان یک نوع پوشش است که از ترکیبات پلیمری ساخته می شود و خواص مقاومتی، زیبایی شناسی و انعطاف پذیری بالایی دارد. این کفپوش در صنایع سنگین، فضاهای باز، صنایع غذایی، سردخانه ها، گاراژها و پارکینگ ها کاربرد دارد. کفپوش پلی یورتان در برابر رطوبت، گرما، اشعه ماورای بنفش، مواد شیمیایی و لکه مقاوم است و رنگ و درخشندگی خود را در طولانی مدت حفظ می کند.

کفپوش عایق

کفپوش عایق طراحی شده است تا عایق الکتریکی باشد، به این معنی که نمی گذارد جریان الکتریکی از آن عبور کند. این نوع کفپوش به عنوان یک ایزولاتور الکتریکی عمل می کند و برای کاربردهایی که نیاز به جلوگیری از انتقال جریان الکتریکی از یک مکان به مکان دیگر دارند، مفید است. به بیان ساده تر در مکان هایی که خطر شوک الکتریکی وجود دارد، کفپوش عایق مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی کفپوش صنعت آریا

کفپوش صنعت آریا با بیش از ۲۰ سال سابقه و تجربه اجرای بیش از ۷۰۰ پروژه کفپوش و ارائه مشاوره‌های تخصصی بیش از ۲۰۰۰ پروژه، توانسته در تولید، تامین مواد و اجرای پروژه های انواع کفپوش های بهداشتی، صنعتی، ساختمانی، ورزشی، داروسازی و کفپوش های ضد خوردگی، رضایت مشتریان خود را جلب کند. علاوه بر اینکه تمامی کفپوش های صنعت آریا با روش های استاندارد اجرا می شود، کیفیت کفپوش های اپوکسی، دارای یک سال گارانتی و بیمه نامه خواهد بود.

سوالات متداول

  1. اجرای کفپوش اپوکسی چقدر طول می کشد؟

اجرای کفپوش اپوکسی حدود ۴ روز طول می کشد تا سطح بتن کاملاً پوشانده شود.

  1. چرا کف بعد از اپوکسی توخالی به نظر می رسد؟

این نقص به عوامل مختلفی مانند فشار بیش از حد به سطح بتن، سوراخ شدن بستر اپوکسی، عدم آماده سازی مناسب و نظافت نامناسب بستگی دارد.

  1. راهکارهای ایمنی در اجرای کفپوش اپوکسی چیست؟

اپوکسی را در یک منطقه با تهویه ضعیف استفاده نکنید، از ماسک تنفسی، محافظ چشم، دستکش و چکمه‌های لاستیکی استفاده کنید.

  1. برای اجرای کفپوش اپوکسی به چه میزان پوشش نیاز دارید؟

برای بهترین کاربرد اپوکسی، حداقل دو لایه برای بهترین پوشش و نتیجه توصیه می شود. همچنین لازم است یک پرایمر مناسب روی بستر اعمال شود.

  1. قیمت اجرای کفپوش اپوکسی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه و قیمت کفپوش اپوکسی به شرایط مختلفی از جمله مساحت، میزان محصول مصرفی و عوامل مختلف دیگر بستگی دارد.

کد خبر: ۲۷۷٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha