۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
جایگزین بیمه سبز بین المللی توسط شرکت سهامی بیمه البرز صادر می شود
رییس کل بیمه مرکزی در گفتگو با بازار:

جایگزین بیمه سبز بین المللی توسط شرکت سهامی بیمه البرز صادر می شود

تبریز- استاد هاشمی، رییس کل بیمه مرکزی گفت: جایگزین بیمه سبز بین المللی توسط شرکت سهامی بیمه البرز صادر می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، پس از اعلام تعلیق عضویت ایران از کنوانسیون نظام بیمه هماهنگ کارت سبز(بیمه سبز ) از اول سال میلادی جدید و بروز مشکلات عدیده برای تردد ناوگان زمینی کشورمان که عازم کشورهای اروپایی هستند، رییس کل بیمه مرکزی با اعلام موقتی بودن آن از اتخاذ راهکار جدیدی خبر داد.

علی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاح ساختمان ملکی بیمه تعاون شعبه تبریز در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار بازار اظهار داشت: بدلیل تحریم کشورمان در مبادلات پولی و اصلاحات اداری مورد درخواست کنوانسیون کارت سبز، عضویت ما در این کنوانسیون که از سال ۱۳۵۶ شمسی عضو رسمی آن هستیم تعلیق شده که بر اساس وظیفه قانونی خود برای پیدا کردن راه حل مناسب یک موسسه غیر دولتی تاسیس شده و همچنین یک بیمه جایگزین نیز با همکاری یک شرکت خارجی طراحی کرده ایم.

وی افزود: هم اکنون فروش بیمه جایگزین برای سفر خودروهای ایرانی به خارج از کشور در شرکت سهامی بیمه البرز با همکاری یک شرکت بلغاری صورت گرفته که قیمت این بیمه نامه بصورت ریالی محاسبه و خرید آن با کمترین دردسر در طول ۲۴ ساعت امکان پذیر شده است.

وی خاطر نشان ساخت: البته مذاکرات با مقامات کنوانسیون کارت سبز را ادامه می دهیم که در همین راستا هفته گذشته معاون بیمه اتکایی بنده در سفری به کشور بلژیک بهمراه سفیر کشورمان ملاقاتی داشته که امیدواریم در جلسات پیش روی دفتر اصلی معاهده در بروکسل موضوع لغو تعلیق دوباره مطرح شود.

علی استاد هاشمی همچنین با اظهار تعجب از عدم استقبال رانندگان و شرکتهای حمل و نقل بین المللی از خرید بیمه نامه جایگزین گفت: اگر این موضوع مورد نیاز ناوگان ایرانی هست چرا آن را نمی خرند؟ البته ارزان بودن بیمه نامه سبز قبلی با یارانه خیلی زیاد شرکت سهامی بیمه ایران در اختیار رانندگان بین المللی قرار می گرفت که الان با وضعیت فعلی نرخ جدید مقرون به صرفه شرکت بیمه گر خصوصی است.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان از ارسال نامه ای به رییس جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد و افزود: در این نامه برای کمک تولیدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان، اعلام آمادگی کرده و همچنانکه دو ماه پیش قول داده بودم بیمه جایگزین بیمه سبز اجرایی شده و بزودی بیمه صادرات هم رونمایی می شود مُنتها انجام مصاحبه های جنجالی علیه بیمه مرکزی به نظر من فایده ای به نفع جامعه و اقتصاد کشور ندارد.

گفتنی است شورای بیمه سبز کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد(COBB) که ۴۶ کشورهای جهان در آن عضو هستند با ارسال نامه ای علت تعلیق عضویت کشورمان را عدم پرداخت حق عضویت و پاسخگو نبودن واحد مرتبط با این کمیسیون بین المللی از اول سال جدید میلادی اعلام کرده است که بنا به گفته مدیر حمل و نقل بین المللی و کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران، دولتی کردن صدور این بیمه نامه از روز اول عضویت، علت اصلی تعلیق بوده است که برای حل ریشه ای آن فرمول "کارنه تیر" عملیاتی شود که شامل تحریم نگردید.

کد خبر: ۲۷۷٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha