۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
افزایش ۱۰درصدی قیمت محصولات غبشهر

افزایش ۱۰درصدی قیمت محصولات غبشهر

شرکت صنعتی بهشهر با نماد غبشهر مجوز  تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات خود را دریافت کرد.

به گزارش بازار،  شرکت صنعتی بهشهر با نماد غبشهر مجوز  تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات خود را با دستور سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان دریافت کرد.

در اطلاعیه سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات آمده است: سازمان بورس اوراق بهادار اداره نظارت بر ناشران بورسی با سلام احتراما به استحضار می‌رساند بر اساس صورتجلسه مورخ ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۹ ستاد تنظیم بازار، مقرر گردید که کلیه روغن های مایع ۱۲ درصد و کلیه روغن‌های جامد و نیمه جامد ۱۴% افزایش قیمت نسبت به قیمت‌های تعیین شده قبلی داشته باشند. تاریخ اجرای مصوبه از طریق سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان اعلام خواهد شد. (که احتمالا از اواسط هفته جاری خواهد بود). لازم به ذکر است که قیمت گذاری فوق با فرض تخصیص ارز برای واردات روغن خام به ازای هر دلار ۴۲۰۰۰ ریال می‌باشد و تا کنون نرخ ارز برای واردات روغن خام به ازای هر دلار ۴۲۰۰۰ ریال بوده است و طی هفته های اخیر، بانک مرکزی بر اساس این نرخ‌، ارز ورادات روغن خام را تخصیص داده است. افزایش فوق جهت جبران افزایش هزینه‌های بسته بندی‌، سربار و قیمت روغن خام می‌باشد. لازم به ذکر است که قیمت هر کیلو روغن خام داخلی اعم از آفتابگردان‌، سویا و پالم ۴۷.۰۰۰ ریال تعیین شده است. بدیهی است که قیمت تمام شده روغن وارداتی با توجه به نرخ جهانی روغن خام‌، هزینه‌های انتقال پول‌، نرخ ارز مرجع و سایر هزینه های واردات کالا محاسبه خواهد گردید که ممکن است از قیمت تعیین شده ستاد تنظیم بازار بالاتر یا پایین‌تر تمام شود.

چزئیات بیشتر
تاریخ دریافت مجوز: ۱۳۹۹/۰۴/۱۴    
تاریخ مؤثر اعمال مجوز: ۱۳۹۹/۰۴/۱۴    
مرجع صادر کننده مجوز : سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان    
نوع محصول:کلیه روغن های مایع - کلیه روغن های جامد و نیمه جامد    
مبلغ فروش محصول یا ارائه خدمت در سال مالی قبل: ۳۱,۰۳۸,۸۷۹ میلیون ریال    
نسبت فروش محصول یا ارائه خدمت به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل: ۱۰۰ درصد    


به گزارش بازار، شرکت صنعتی بهشهر (سهامی عام) بزرگ‌ترین  شرکت ایرانی تولید روغن‌های گیاهی خوراکی شامل روغن‌های مایع، روغن‌های مخصوص سرخ‌کردنی، نیمه جامد و روغن‌های مخصوص شیرینی‌پزی (شورتنینگ) است.

این شرکت با میانگین حجم ۹میلیون واحد و با نسبت قیمت به درآمد ۴۰.۷۸ در تابلوی بورس ثبت شده است. بر اساس نمودار خطی، این شرکت دارای نوسانات متعددی در بازه‌های زمانی کوتاه مدت بوده است. ارزش کنونی است سهام ۳۵.۲۳۰ ریال است که نسبت به هفته گذشته ۲.۰۰۰ریال کاهش داشته است. به نظر می‌رسد با دریافت این مجوز قیمت این سهام در کوتاه مدت رشد داشته باشد اما تاریخچه این سهم نشان می‌دهد که ارزش آن پایدار نیست.

کد خبر: ۲۷٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha