۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲
مرحله جدید کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی کشور رقم می‌خورد
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

مرحله جدید کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی کشور رقم می‌خورد

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: مرحله جدیدی از کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی کشور با توسعه فناورانه و مردم پایه و ورود تجهیزات جدید در کشور رقم خواهد خورد.

به گزارش بازار، صبح امروز چهارشنبه گردهمایی بزرگ مدیران ارشد ستادی و استانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حضور مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.

مجید کیانپور در این گردهمایی اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با قدمتی بیش از ۷ دهه آمادگی ارائه خدمات فناورانه و مردم پایه را با بیش از ۶۷۰ نوع خدمت و بیش از نیاز پروژه های عمرانی کشور، در کمتر از ۲ ساعت با تجهیز آزمایشگاه مستقر در پروژه‌های عمرانی ملی، استانی و بخش خصوصی ارائه دهد.

کیانپور تاکید کرد: اولویت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ورود به بازارهای جدید و همکاری با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور و بخش خصوصی در ارتقاء کیفیت، کاهش هزینه‌ها و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور است.

وی اضافه کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هوشمند سازی فعالیت‌های آزمایشگاه بیش از ۴۰ سامانه در بستر اینترنت به صورت آنلاین و آفلاین برای ارائه سریع، با دقت و منطبق بر استانداردهای ملی و بین المللی برای ارائه گزارشهای فنی، خدمات مشاوره، مطالعه و نتایج آزمایشها به کارفرما، پیمانکاران و مشتریان راه اندازی کرده و توانسته خدمات مطلوب خود را برای افزایش سطح رضایتمندی مشتریان راه اندازی کند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به توسعه مستمراین شرکت گفت: با حمایتهای مقام عالی وزارت تجهیزات منحصربفرد و بروزی خریداری شده و در اختیار استانها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه، عملیات بهسازی و نوسازی تجهیزات، خودرو و ساختمان‌های شرکت برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا خرید ۱۰۰ دستگاه طی امسال انجام و در سال آینده نیز بیش از ۱۰۰ خودرو کار دیگر نیز خریداری خواهد شد.

کیانپور با اشاره به بودجه سال آینده شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خاطر نشان کرد و گفت: طی چند سال اخیر بودجه شرکت رشد خوبی داشته است و بودجه سال آینده شرکت به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

در این نشست خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بنا های حمل و نقل کشور با حضور در همایش مدیران ارشد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از سراسر کشور با تقدیر از نقش آفرینی ادارات کل آزمایشگاه فنی و مکانیک در کلان پروژه های عمرانی کشور گفت: هر کجا از خدمات این شرکت در پروژه های عمرانی استفاده شده کیفیت پروژه، افزایش طول عمرمفید و حتی کاهش هزینه ها در آن پروژه تضمین شده است و در شرکت زیر ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل نیز با استفاده از خدمات موثر این شرکت در پروژه های ریلی و آزادراهی و ...، با اطمینان بیشتری به طراحی و احداث پروژه اقدام می‌کنیم.

خادمی با اشاره به ضرورت توجه کارفرمایان پروژه های عمرانی کشور به مقوله کیفیت افزود: با نتایجی که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه مشاوره، مطالعه و ارائه خدمات آزمایشگاهی در صفر تا صد پروژه ارائه میکند، میتوان در بخش های مختلف راهنمای مناسبی برای صحت طراحی قبل از احداث و انجام آزمایشات فنی به هنگام اجرا نیز ضامن تحقق کیفیت پروژه در کنار نظارت صحیح توسط سایر ارکان پروژه باشد و کیفیت پروژه بسته به نتایجی است که از طرف آزمایشگاه با توجه به استانداردهای ملی و بین المللی در اختیار کارفرما و دستگاه نظارت قرار می‌گیرد.

وی به حساسیت نقش آفرینی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های عمرانی و کمبود منابع مالی برای افتتاح پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر ارائه خدمات در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک منطبق بر استانداردهای ملی و بین المللی صورت بگیرد با افزایش کیفیت، منابع مالی اختصاص یافته در حین اجراء نیز مناسب تر هزینه خواهد شد و پروژه‌ های بیشتری را در سراسر کشور می‌تواند به افتتاح برسانیم.

خادمی با بیان اینکه منابع مالی که به پروژه‌ها اختصاص می‌یابد از مالیات و پول بیت‌المال است خاطر نشان کرد: از این رو باید منابع مالی را در پروژه های عمرانی درست هزینه کنیم تا هدر نرود و با توجه به تعدد پروژه های عمرانی اولویت بندی پروژه ها کار سختی است پس باید منابع مالی را مدیریت کنیم و طرح ها باید با هنر مهندسی و با کمترین هزینه صورت بگیرد.

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز ضمن حضور در این گردهمایی اظهار داشت: طی ماه قبل ۳۶ هزار پروژه در کشور کلنگ زنی و یا افتتاح شده است که با توجه به وضعیت سخت اقتصادی و کمبود منابع ساخت و توسعه کشور با سرعت خوبی دارد به پیش می رودو این یک آمار چشمگیر است.

جمالی نژاد گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یک شرکت فناورانه و مردم پایه و همچنین امین دولت در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور حضور تاثیرگذاری دارد.

وی ادامه داد: اطمینان کاملی به شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک داریم و در این راستا معتقدیم که عجله در افتتاح پروژه‌ها نباید مبنایی برای کاهش کیفیت و کاهش طول عمر مفید پروژه‌ها در کشور شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: مدیران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید خیلی قاطع در ارائه گزارش عمل کنند و نگذارند منابع مالی دولت در پروژه ها به هدر برود و باید قاطعانه جلوی کاهش کیفیت و فدا کردن کیفیت در مقابل سرعت را بگیرند.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: حضور تاثیرگذار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های وزارت کشور خیلی پر رنگ است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای که بین آزمایشگاه و معاونت عمرانی وزارت کشور به امضاء رسیده است تفاهم نامه خیلی خوب و قابل اجرایی در کشور بوده و باید همکاری ها در این زمینه تقویت شود و حضور آزمایشگاه برای تاثیرگذاری بیشتر در پروژه‌های عمرانی وزارت کشور و دستگاههای وابسته به آن تقویت شود.

جمالی‌نژاد گفت: آمادگی داریم و علاقمند هستیم که از تجهیزات پیشرفته اسکن معابر و سامانه مدیریت دارایی روسازی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کلان شهرها و در معابر درون شهری، برای بهسازی معابر استفاده کنیم و در آینده تمامی شهرهای کشورنیز از این خدمات و مزایای آن بهره مند شوند.

کد خبر: ۲۷۷٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha