۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
بیشتر حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد
رئیس پلیس راه کشور:

بیشتر حوادث جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

سردار مؤمنی، رئیس پلیس راه کشور گفت: ۸ درصد میزان مرگ و میر در تصادفات مربوط به راه‌های روستایی است و بیشترین میزان تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

به گزارش بازار، سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه راهور فراجا امروز در گردهمایی مشترک رؤسای پلیس راه و مدیران کل سازمان راهداری و حمل و نقل، گفت: در برخی از مواقع ممکن است اختلاف نظری وجود داشته اما به طور قطع بین خودمان حل خواهیم کرد؛ پلیس و سازمان راهداری باید در راستای هم حرکت کنند.

او اظهار کرد: درباره تأمین منابع نباید انتظار معجزه داشته باشیم؛ اگر متمرکز هدف‌گذاری نکنیم، رسیدن به هدف ناممکن خواهد بود.

سردار مؤمنی ادامه داد: هدف اصلی پلیس و سازمان راهداری قطعاً کاهش تصادفات و کاهش آمار جان‌باختگان این حوزه حمل و نقل است و ما از این نقطه مشترک به نحوه احسن بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز انتظار می‌رود تا میزان تصادفات کاهش پیدا کند و قطعاً تداخل ماه‌رمضان و عید نوروز روند کار را دشوارتر خواهد کرد گفت: باید از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده داشته باشیم. امروزه باید از روش نوین برای کنترل ترافیک استفاده کنیم و دوربین‌های جاده‌ای یکی از ابزارها برای کاهش میزان تصادفات است؛ در عید نوروز (۱۴۰۳) انتظار می‌رود دوربین خاموش و از کار افتاده، نداشته باشیم.

او با بیان اینکه ۸ درصد میزان مرگ و میر در تصادفات مربوط به راه‌های روستایی است که قرار است در آینده نزدیک قراردادی بین پلیس راهور و سازمان راهداری برای ایمن‌سازی راه‌های روستایی منعقد شود گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز امکان اصلاح نقاط حادثه خیز را نخواهیم داشت اما باید آنها را در این فرصت کم برای مسافرین آشکار کنیم.

مومنی گفت: بیشترین میزان تصادفات بین جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که در برخی از استان‌ها به ۷۰ درصد می‌رسد که نشان از خطر بالا است.

وی تاکید کرد: سامانه سهپن به فعالیت ۱۰۰ درصدی خود نرسیده است و ناچار هستیم کنترل ها را بیشتر به صورت دستی داشته باشیم و خودروهایی که دارای عیب و ایراد هستند از همان مبدا شرکت ها کنترل کنیم.

کد خبر: ۲۷۷٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha