۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
یازدهمین نشست بررسی طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی برگزار شد

یازدهمین نشست بررسی طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی برگزار شد

یازدهمین نشست بررسی پیشرفت طرح‌های ارتقای کیفیت محصولات شرکت‌های پالایشی با اولویت کاهش مقدار تولید نفت کوره به میزبانی شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد.

به گزارش بازار، یازدهمین نشست بررسی پیشرفت طرح‌های ارتقای کیفیت محصولات شرکت‌های پالایشی با حضور جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مدیران عامل شرکت‌های پالایشی کشور در پالایشگاه آبادان برگزار شد.

حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان در این نشست گفت: پالایشگاهی که سال ۱۳۹۴ از آن به‌عنوان موزه و زیان‌ده یاد می‌شد، امروز به همت مردان جهادگر و متخصصان خود و حمایت‌های عزیزان در شرکت ملی پالایش و پخش با حمایت و هدایت مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به جایگاهی رسیده که از تولید ۵۰۰ هزار بشکه گذشته و چشم‌انداز پالایش روزانه ۶۳۰ هزار بشکه را ترسیم کرده است.

وی افزود: پالایشگاه نفت آبادان با نوسازی بیش از ۶۰ درصد واحدهای خود، دیگر پالایشگاهی پیر و فرسوده نیست و با همه توان به پیش می‌رود و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم بتوانیم همه واحدهای قدیمی خود را نیز نوسازی کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان با اشاره به قابلیت ‌کار دستگاه‌های پالایشی شرکت پالایش نفت آبادان با نفتای سبک و سنگین به‌عنوان یک امتیاز ویژه برای این مجتمع صنعتی افزود: پارسال در آیین گشایش بخش نخست فاز دوم، وزیر نفت از پالایشگاه آبادان به‌عنوان یک پتروپالایشگاه یاد کرد و اکنون با توجه به اینکه ما خوراک گازی و میعانات گازی بیش از هشت پتروشیمی را تولید و تأمین می‌کنیم، در واقع با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌سوی پتروپالایشگاهی شدن گام برداشته‌ایم.

بر پایه این گزارش، بررسی تازه‌ترین اقدام‌های اجراشده در حوزه کیفی‌سازی محصولات، پیشرفت طرح‌ها، پیگیری چالش‌ها و ارائه راهکارهای موردنیاز برای تأمین منابع مالی و رفع موانع پیش‌ روی پیشرفت طرح‌ها از اهداف نشست‌های بررسی پیشرفت طرح‌های ارتقای کیفی محصولات شرکت‌های پالایشی به‌شمار می‌آید که پیش از این در دیگر مجتمع‌های پالایشی برگزار شده است.

کد خبر: ۲۷۷٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha