۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۷
«پدیده» قد می‌کشد؛ پایان کابوسهای شهر رویایی!
بازار از مشهد گزارش می‌دهد؛

«پدیده» قد می‌کشد؛ پایان کابوسهای شهر رویایی!

مشهد- سهامداران پدیده شاندیز که پس از شش سال بلاتکلیفی بالاخره در بیستم اردیبهشت‌ماه امسال معامله سهام خود را در بازار بورس دیدند حال با آغاز عملیات اجرایی ساخت هتل پدیده شاندیز روزنه‌ای دیگر در برابر آن‌ها بازشده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: پدیده شاندیز یکی از مهم‌ترین و البته پر سروصدا ترین پروژه‌هایی است که قرار بود یک شهر رؤیایی را در پیش روی سهامداران خود قرار دهد اما در حال حاضر با ساختمان‌هایی نیمه‌تمام و فروشگاه‌هایی کم رونق هنوز چشمان بی‌شماری از سهامداران را منتظر گذاشته است.

بازگشت به فعالیت‌های عمرانی
در همین راستا مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان شرکت پدیده شاندیز هم‌زمان با سالروز میلاد باسعادت امام هشتم بابیان اینکه عملیات عمرانی ساخت هتل بلندمرتبه این شرکت از سر گرفته‌شده است در حاشیه برپایی آغاز عملیات اجرایی این پروژه در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: این طرح بلندمرتبه با حجم هندسی‌ شبیه به عدد هشت‌یکی از کاربری‌های منحصربه‌فرد شهر رؤیایی پدیده شاندیز است.

عملیات عمرانی ساخت هتل بلندمرتبه این شرکت در پی تحولات راهگشای اخیر در آن و در راستای احیای حقوق سهامدارانش آغاز شد

مسعود بزرگی افزود: هتل پنج ستاره پدیده شاندیز با زیر بنایی افزون بر ۳۰۰ هزار مترمربع و با رعایت بالاترین استانداردهای بین‌المللی دارای ۶۱۰  سوییت مسکونی و ۶۷۴  اتاق هتلی در ۴۲ طبقه و رستوران‌ها در پنج طبقه و درمجموع ۴۷ طبقه است که با احتساب تاج هتل ارتفاعش به ۲۰۶ متر می‌رسد که معادل ۵۲ طبقه است.

وی گفت: در این هتل مجموعه امکاناتی نظیر رستوران‌های متعدد، استخر، سالن بدن‌سازی و ورزشی، مرکز تجاری و تالارهای پذیرایی  پیش‌بینی‌شده است.

اتمام فاز نخست تا پایان امسال
مسئول کارگاه عملیات احداثی هتل پدیده شاندیز نیز در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه سازه فلزی این پروژه در ۵۲ طبقه با ۳۰۰ هزار مترمربع زیربنا احداث خواهد شد، بیان کرد: در فاز نخست اسکلت و بتن‌ریزی سقف تعداد ۳۲ طبقه تا پایان امسال انجام خواهد شد.

احمد محمدی بابیان اینکه برنامه‌ زمان‌بندی اتمام کار در بازه زمانی ۵ ساله تعریف‌شده است اظهار کرد: درز حال حاضر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌واسطه بیماری کرونا عملیات ساخت هتل ازسرگیری شده و برای تعداد ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است که با پیشرفت پروژه به‌طور حتم این تعداد به دو برابر خواهد رسید.

ورود به بورس
شرکت پدیده در طی سال‌های گذشته با رشد تقاضا برای سهام خود و هم‌چنین قیمت‌های کاذبی روبرو شد تا اینکه  قیمت هر سهم شرکت ابنیه و ساختمان از دو هزار ریال در سال ۱۳۸۸ به بیش از ۱۲۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۳ رسید و حدود ۱۳۶ هزار سرمایه‌گذار مردمی تا سال ۱۳۹۳، حدود ۲۱ درصد از سهام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده را خریداری کردند.

با ورود دستگاه قضایی به پرونده پدیده و توقف خریدوفروش سهام و فعالیت‌های این شرکت متوقف شد اما باری دیگر با بازگشت در مسیر قانونی در حال حاضر گروه شرکت‌های پدیده در قالب ۶ شرکت اصلی و دو مؤسسه وابسته در حال فعالیت است.

 این شرکت دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به‌طور میانگین دو هزار نفر در بخش‌های مختلف پروژه‌های شرکت پدیده در شهر شاندیز واقع در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غرب مشهد مشغول کار هستند. 

در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز با عنوان«گشان» نیز هم‌اینک در فهرست اوراق بهادار «بازار پایه فرا بورس ایران» قرارگرفته و از روز بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ بازگشایی‌شده است

در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز با عنوان«گشان» نیز هم‌اینک در فهرست اوراق بهادار «بازار پایه فرا بورس ایران» قرارگرفته و از روز بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ بازگشایی‌شده است.

آنچه گذشت
مالکان شرکت پدیده با استراتژی تبلیغات گسترده در رسانه‌های عمومی توجه و اعتماد بسیاری از مردم را به خود جلب کردند و لذا سرمایه هنگفتی جذب این شرکت شد.

۸ آبان سال ۱۳۸۷ شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (سهامی عام) تأسیس شد. پیش از آن در سال ۱۳۸۳ این شرکت با عنوان شرکت سرمایه‌گذاری کاوشگران سهام در مشهد فعالیت می‌کرد.

این شرکت فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه رستوران‌داری به‌ویژه در منطقه گردشگری شاندیز آغاز کرد و بعد از مدتی، مالکان این شرکت برنامه ساخت مجموعه بزرگ شهر رؤیایی پدیده را در مجاورت مشهد کلید زدند و برای این منظور با ایجاد تعدادی شرکت تخصصی، شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز را به یک هلدینگ سرمایه‌گذاری تبدیل کردند که در این میان شرکت ابنیه و ساختمان به‌عنوان مجری شهر رؤیایی پدیده شاندیز آغاز به کارکرد.

فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح‌شدن تخلفات گسترده درفروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاه‌های ذی‌ربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.

مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیت‌های کل پروژه متوقف شد.

پرونده ۱۲۰ جلدی شرکت پدیده از ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال گذشته با برپایی ۱۶ جلسه دادگاه در مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت و در شانزدهمین روز تیرماه ختم رسیدگی آن اعلام و روز ۲۲ تیرماه رآی ۵۰۹ برگی این پرونده صادر شد که برای متهمان حبس و جزای نقدی به همراه داشت.

کد خبر: ۲۷٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha