۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
نوروزگاه‌های عشایری در نوروز ۱۴۰۳ برپا می‌شود
رییس سازمان امور عشایری:

نوروزگاه‌های عشایری در نوروز ۱۴۰۳ برپا می‌شود

رییس سازمان امور عشایر ایران از برپایی نوروزگاه‌های عشایری برای استقبال از مسافران در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش بازار، شایان نادری در اولین نشست کشوری هماهنگی برای برپایی نوروزگاه های عشایری در نوروز ۱۴۰۳ باحضور مدیران ستادی و استانی امور عشایر، افزود: باید از این فرصت برای معرفی شیوه زندگی و ظرفیت های تولیدی، فرهنگی و گردشگری عشایر نهایت استفاده را ببریم.

رییس سازمان امور عشایر ایران اظهارداشت: کمپ ها و نوروزگاه های عشایری باید در راستای ترویج زیست بوم و فرهنگ عشایر برپا شوند و به عنوان یک الگوی خوب گردشگری در کشور، به مسافران نوروزی نمایش داده شوند.

نادری با بیان اینکه نظارت دقیق از کمپ های عشایری در ایام نوروز انجام می شود، تصریح کرد: در شیوه نامه برپایی نوروزگاه های عشایری مسئولیت ها مشخص شده و امور عشایر استان ها و تعاونی های عشایری باید براساس شیوه نامه و دستوارالعمل ابلاغ شده اقدام به برپایی نوروزگاه های عشایری کنند.

وی اضافه کرد: انتظار ما این است نوروزگاه های عشایری در نوروز ۱۴۰۳ با ساماندهی بهتر و حضور پررنگ تر تعاونی های عشایری برگزار شود و حداکثر استفاده از این فرصت ویژه در جهت منافع اقتصادی عشایر صورت گیرد.

«حجت الاسلام سیدعبدالله بحرینی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه در قرآن کریم بر سیر و سفر در سرزمین تاکید زیادی شده و سفر باعث سلامت جسم و روح انسان می شود، گفت: این یک فرصت طلایی است که در ایام نوروز مردم را به سمت زندگی در طبیعت و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم عشایر سوق دهیم.

داد: برگزاری نورورزگاه ها می تواند آثار و برکات زیادی برای عشایر داشته باشد و از نظر اقتصادی نیز به درآمد آنان کمک کند.

«سیاوش احمدی میرقائد» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر ایران با اشاره به استقبال مردم از نوروزگاه های عشایری در سال های گذشته، گفت: در نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۸۰۰ چادر و نوروزگاه عشایری در کیلومتر ۳۰ و ۶۰ ورودی و مراکز گردشگردی شهرهای کشور برپا شد که با استقبال خوب مسافران مواجه شد.

وی افزود: صنعت گردشگری عشایر یکی از ظرفیت های درآمدزایی برای کشور است چراکه در هیچ کجای دنیا این تنوع قومیتی و زیستی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نوروزگاه ها فرصتی کم نظیر برای درآمد عشایر است، یادآور شد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی خدمات سفر در ایام نوروز است و در ستادی که تشکیل شده بیش از ۲۲دستگاه همکاری دارند که یکی از این دستگاه ها سازمان امور عشایر است.

گفتنی است، نوروزگاه های عشایری از سال ۱۳۹۷ در برنامه های خدمات سفر کشور قرار گرفت و بعد از همه گیری کرونا متوقف شد و با برطرف شدن بیماری کرونا، مجدد از سال ۱۴۰۱ از سرگرفته شد.

کد خبر: ۲۷۶٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha