۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کنترل وزن ۸۷ هزار بسته فرآورده از واحدهای صنفی و تولیدی
مدیرکل استاندارد استان تهران اعلام کرد

کنترل وزن ۸۷ هزار بسته فرآورده از واحدهای صنفی و تولیدی

طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران، گفت: ۸۷ هزار بسته فرآورده از واحدهای صنفی و تولیدی کنترل وزنی شد.

به گزارش بازار، ‌ محمدحسین طاهری اظهار داشت: در نتیجه پایش‌های انجام‌شده از تولیدات ۵۲۴ واحد تولیدی مشمول طرح، از ابتدای سال تاکنون، حدود ۳۰ درصد کم فروشی در محصولات مذکور مشخص شد، که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، شیب کاهشی داشته است.

وی با اشاره بر اینکه رصد کم فروشی و نظارت بر آن، از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران است، در خصوص اجرای این طرح تشریح کرد: در این مدت مشخص، ۸۰ هزار فرآورده از صنایع مذکور، از واحدهای تولیدی مشمول این طرح در استان، از نظر کمی مورد بررسی و پایش قرار گرفت و حدود ۳۳ درصد کم فروشی در بسته‌بندی انواع فرآورده‌های صنایع غذایی (لبنیات- غذایی- غلات و حبوبات- تنقلات و شیرینی) و شوینده احصاء شد.

طاهری در خصوص خرید نمونه از بازار و کنترل آن افزود: اداره‌کل استاندارد استان تهران در راستای انجام این وظیفه خطیر، علاوه بر بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، اقدام به خرید و توزین ۷ هزار فرآورده از سطح بازار کرد، که در پایان طرح، حدود ۳۰ درصد کم فروشی در محصولات مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده متخلفین به مراجع ذی‌صلاح از جمله مرجع محترم قضایی ارجاع شد، ادامه داد: وضعیت عملکرد بیش از نیمی از واحدها از ابتدای اجرای طرح مورد قبول بوده‌است.

گفتنی است، از بین محصولات مختلف مشمول طرح، ۳۱.۴۱ درصد از صنایع غذایی، ۴۳.۱۵ درصد از صنایع لبنیات، ۸۲.۷ درصد از غلات و حبوبات، ۳۰.۱۷ درصد از تنقلات و شیرینی‌جات و ۱۴.۱۸ درصد از صنعت شوینده و شیمیایی پایش شده‌ است.

کد خبر: ۲۷۶٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha