۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
۲.۹ میلیارد ریال برای توسعه ترمینال جدید فرودگاه ایلام هزینه شد
مدیر فرودگاه شهدای ایلام:

۲.۹ میلیارد ریال برای توسعه ترمینال جدید فرودگاه ایلام هزینه شد

ایلام- مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: تاکنون دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای توسعه ترمینال جدید فرودگاه ایلام هزینه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی فرودگاه شهدای ایلام، وحید فروغی‌زاد در خصوص اقدامات و عملکرد انجام شده در این فرودگاه اظهار کرد: حدود ۵۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای محوطه سازی فرودگاه شهدای ایلام برآورد شده که اکنون ۳۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ویی ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ پنج هزار و ۸۰۰ مترمربع با اعتبار دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار ۹ هزار میلیارد ریال و پارتیشن بندی داخل ترمینال جدید با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این فرودگاه بوده است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: بهسازی منازل سازمانی و زائر سرا با اعتبار هفت میلیارد ریال و احداث دو نمازخانه به متراژ ۲۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.

فروغی زاد، بهسازی ساختمان دستگاه کمک ناوبری DVOR، با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال را یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای توسعه فرودگاه عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر سه ایرلاین آسمان، ایران ایر و ماهان در حال خدمت رسانی روزانه به مرد استان ایلام هستند، ضمنا این فرودگاه آمادگی پذیرش ایرلاین های جدید در مسیرهای جدید به صورت ۲۴ ساعته است.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت همچنین برنامه ریزی برای ارتقای سیستم روشنایی باند و هدف گذاری برای ارتقاء ایمنی سطوح پروازی در دست اقدام است.

وی ابراز امیدواری کرد: با فراهم کردن امکانات و تجهیزات و قابلیت‌های توسعه‌ای فرودگاه بتوان به مردم عزیز استان و سایر هموطنان خدمات مطلوبی ارایه کرد که موجب رضایت آنان شود.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha