۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
۳ روز سرگرمی و یادگیری و تجربه کار در صنعت بازی‌سازی
گزارش جامع بوت‌کمپ استعدادیابی همراه اول؛

۳ روز سرگرمی و یادگیری و تجربه کار در صنعت بازی‌سازی

اولین رویداد ملی استعدادیابی همراه اول یا همان رویداد کی‌برد برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم با موضوع بازسازی توسط آکادمی همراه اول امسال برگزار شد.

به گزارش بازار، اولین رویداد ملی استعدادیابی همراه اول یا همان رویداد کی‌برد برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم با موضوع بازسازی توسط آکادمی همراه اول امسال برگزار شد و با یک بوت‌کمپ سه روزه هیجان‌انگیز و آموزنده در اواخر بهمن به پایان رسید که طی آن بچه‌ها حضور در یک فضای حرفه‌ای حوزه بازی‌سازی را تجربه کرده و ضمن بازی و سرگی با همکاری یکدیگر تجربیات ارزنده بدست آوردند.

این رویداد تابستان امسال با موضوع بازی‌سازی توسط آکادمی همراه اول آغاز شده بود و طی آن حدود ۱۲ هزار نفر از ۷۱۷ شهر ایران که ۳۸۴۹ دختر و ۸۱۶۲ پسر را شامل می‌شدند، ثبت نام کردند تا ضمن استفاده از ۴۳ ساعت محتوای آموزش تخصصی بازی‌سازی و کسب مهارت‌های لازم برای طراحی ویدیو گیم، بازی‌های خودشان را بسازند و با هم رقابت کنند.

با گذشت ۶ ماه آموزش و رقابت نوجوانان، صبح چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲، بوت‌کمپ این رویداد با حضور معاون بخش دانش‌آموزی آکادمی همراه اول، دبیر رویداد کی‌برد و ۱۶ تیم ۴۵ نفره از دانش‌آموزان سراسر کشور در ساختمان همراه اول افتتاح شد.

پس از مراسم افتتاحیه دانش‌آموزان به مرکز مانیتورینگ از پلتفرم‌های دیجیتال شرکت همراه اول رفتند و با پلتفرم‌های شاد، ذره‌بین، روبیکا و باقی سکوهای بزرگترین اپراتور غرب آسیا آشنا شدند.

بعد از این بازدیدها، نوبت به بازی و سرگرمی رسید و ۴۵ دانش‌آموز منتخب در ایستگاه‌های بازی‌دید به رقابت با هم پرداختند و حین این بازی‌ها با خانه‌های هوشمند آشنا شدند، قدرت فکر و تخیل خود را محک زدند و با یک دستگاه VR بمب‌های کامپیوتری خنثی کردند.

پس از این بخش، نوبت به بازدید از استودیو بازی‌سازی مدریک رسید تا بچه‌ها پای صحبت متخصصین این بخش بنشینند و حضور در فضای کار واقعی را تجربه کنند. در این بازدید بچه‌ها با «محمدمهدی بهفرراد» مدیر استودیو و همچنین دیگر مدیران و کارشناسان ارشد این شرکت گفتگو کردند و طی یک کلاس آموزشی به سوالات آنها در مورد صنعت بازی‌سازی کشور پاسخ داده شد.

دومین روز بوت‌کمپ، با حضور دانش‌آموزان در ساختمان پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد تا ۱۶ تیم بازی‌ساز، بازی‌های خود را به تیم داوری ارائه دهند. هر گروه در ابتدا زیر نظر مربیان‌شان تمرین کردند و پس از کسب هماهنگی‌های لازم، برای ارائه مقابل تیم داوری متشکل از متخصصین نام‌آشنای صنعت بازی‌سازی کشور حاضر شدند.

تیم داوری رویداد بازی‌سازی کی‌برد از متخصصین نام‌آشنای صنعت بازی‌سازی کشور تشکیل می‌شد که نام محمدمهدی بهفرراد مدیر استودیوی بازی‌سازی مدریک، امیرحسین ناطقی مدیر استودیوی بازی‌سازی کوییز آو کینگز،   محمد حاجی میرزایی مدیر استودیوی بازی‌سازی رابین گیمز در این تیم به چشم می‌خورد.

روند روز دوم بدین صورت بود که داوران پس از تماشای ارائه هر ۱۶ تیم و تجربه بازی‌ها، به گفتگو و پرسش و پاسخ با هر یک از اعضای تیم می‌پرداختند تا بتوانند نکات مثبت، منفی، پیشنهادات و انتقادات خودشان را ارائه دهند و برای آموزش بهتر و بهبود کیفیت بازی‌شان به آنها کمک کنند.

در روز پایانی بوت‌کپ هم نمایشگاه بازی‌های موبایلی رویداد کی‌برد برگزار شد که در آن ۱۶ تیم، بازی‌های ساخت خودشان برای بازدید عموم به نمایش گذاشتند تا بازدیدکنندگان بتوانند از طریق سایت کی‌برد، به بازی محبوبشان رای داده و برندگان بخش انتخاب مردمی را هم برگزینند.

مراسم اختتامیه بوت‌کمپ و اولین رویداد کی‌برد عصر جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در سالن همایش باشگاه دانش‌پژوهان جوان با حضور علی‌اکبر حکمتی‌کیا، مدیرعامل آکادمی همراه اول، دیگر معاونین آکادمی، شرکت‌کنندگان و خانواده‌های آنها برگزار شد و به نفرات برتر مجموعاً ۲۰۰ میلیون تومان جایزه اهدا شد. در پایان مراسم اختتامیه هم از پوستر دوره بعدی رویداد ملی استعدادیابی همراه اول یا همان کی‌برد با موضوع هوش مصنوعی رونمایی شد.

از آنجایی که رسالت و مسئولیت اجتماعی مجموعه همراه اول استعدادیابی دانش‌اموزان توانمند و پشتیبانی از آنها برای فعالیت بیشتر و پرثمرتر در صنعت ICT به شمار می‌رود، بخش دانش‌آموزی آکادمی همراه اول سالانه ۲ بار رویداد ملی استعدادیابی همراه اول را با نام کی‌برد برگزار می‌کند که دوره امسال به بازی‌سازی اختصاص داشت اما موضوع رویداد جدید کی‌برد، آموزش هوش مصنوعی به کودکان و نوجوانان است.

این رویداد که از اسفند تا آبان ماه سال آینده برگزار می‌شود، ۱۰۰ ساعت محتوای آموزشی اختصاصی دارد که ۵۰ ساعت آن درباره ترویج و عمومی سازی مفاهیم هوش مصنوعی و آشنایی با کلیات پردازش متن و تصویر است اما ۵۰ ساعت دیگر آن به آموزش‌های تخصصی حوزه پردازش متن یا پردازش تصویر می‌پردازد.

بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی، رویداد از حالت آموزشی خارج شده و وارد بخش مسابقه و رقابت می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند مباحث آموخته شده را به صورت عملی در پروژه‌های واقعی تمرین کرده و تجربه کسب کنند. در این پروسه بچه‌ها توسط متخصصین و افراد نام‌آشنای حوزه هوش مصنوعی، پشتیبانی و راهبری می‌شوند تا آمادگی حضور در بوت‌کمپ تخصصی هوش مصنوعی همراه اول را پیدا کنند که البته حمایت‌های ویژه همراه اول از این دانش آموزان حتی پس از بوت‌کمپ تخصصی و اختتامیه رویداد هم ادامه خواهد داشت.

بنابراین اگر می‌خواهید در «رویداد ملی دانش‌آموزی کی‌برد با محوریت هوش مصنوعی» شرکت کنید یا از اتفاقات این دوره یا رویدادهای آینده باخبر شوید، از ۲۵ بهمن تا ۱۵ اسفند امسال به سایت:

https://kibordevents.ir/ai مراجعه و ثبت نام کنید.

ناگفته نماند که اخبار، آمار و روند رویدادها، چالش‌ها و عملکرد تیم‌های حاضر در این سایت به صورت زنده به روز رسانی می‌شود.

علاوه بر این، از طریق کانال آکادمی همراه اول در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره‌ رویداد ‌کی‌برد را بدست آورده، از دیگر فعالیت‌های این تیم باخبر شوید و مهمتر از همه نظرات خود را با ما درمیان بگذارید تا با کمک شما بتوانیم بهترین برنامه‌ها را طراحی و اجرا کنیم.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha