۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
تولید ۳۰۰ میلیون اصله نهال ظرف امسال
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

تولید ۳۰۰ میلیون اصله نهال ظرف امسال

نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی گفت: اولویت نخست ما حفاظت از منابع طبیعی، کاشت درخت و توسعه فضای سبز با مشارکت مردم است.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت امروز سه شنبه در حاشیه مراسم درختکاری در روستای عبدل آباد در حومه جنوبی تهران در جمع خبرنگاران افزود: به لحاظ تغییرات اقلیمی با شرایط غافلگیرکننده ای روبرو هستیم و قبل از هر چیز همه باید به طور اساسی برای حفاظت از سرمایه های ها و داشته های مان و از مراتع، جنگل ها و درختان در هر نقطه ای تلاش کنیم.

وی صیانت و نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیست را اوجب واجبات دانست و اظهارداشت: در راستای حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با تغییر اقلیم، طرح بزرگ کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت مردم و دستگاه های مختلف از ۱۱ آذر سال گذشته آغاز شده است.

نیکبخت با بیان این که طی امسال نزدیک به ۳۰۰ میلیون اصله نهال در حوزه دو معاونت منابع طبیعی و آبخیزداری و باغبانی وزارتخانه تولید شده است، تصریح کرد: نزدیک به ۲۵۰ میلیون اصله نهال در حوزه منابع طبیعی و حدود ۶۰ میلیون نهال مثمر در حوزه باغبانی تولید شده و کاشت این نهال ها در حال انجام می باشد.

وی افزود: تشکل ها، نیروهای مسلح، بسیج، سپاه، آموزش و پرورش، صیادان، عشایر و شرکت های تعاونی دست به دست هم داده اند تا این طرح ملی ظرف چهار سال اجرا شود.

وزیر جهادکشاورزی گفت: زراعت چوب نیز بخشی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از نظر فنی بررسی هایی انجام داده تا بخشی از این طرح را با زراعت چوب، اقتصادی کند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت ها در حوزه منابع طبیعی، آبخیزداری و آبخوانداری است و این پروژه ها در توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل سیلاب نقش مهمی دارند و از اولویت های وزارت جهادکشاورزی است.

نیکبخت درپاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره حمایت های وزارت جهادکشاورزی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی از این طرح حمایت همه جانبه می کند.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha