۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
موافق ورود چینی ها به مسکن سازی به شرط ورود تکنولوژی هستیم| مسکن ۲۵ متری معنی ندارد
رئیس انجمن صنعت ساختمان در پاسخ به بازار:

موافق ورود چینی ها به مسکن سازی به شرط ورود تکنولوژی هستیم| مسکن ۲۵ متری معنی ندارد

جوزی رئیس انجمن صنعت ساختمان با بیان اینکه مسکن ۲۵ متری اصلا معنی ندارد گفت: موافق حضور چینی ها در بخش مسکن هستیم اما به شرطی که منجر به ورود تکنولوژی شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: پژمان جوزی رئیس انجمن صنعت ساختمان امروز در مراسم آغاز به کار رسمی این انجمن با اشاره به اینکه می توانیم باعث پیشبرد اهداف حوزه مسکن، ساخت و ساز و ارز آوری برای کشور شویم گفت: بخش مسکن به دومین صنعت کشورهای نفت‌خیز تبدیل شده است لذا صنعت ساختمان نقش بی‌بدیلی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش ساختمان به طور مستقیم حدود ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در بر گرفته و هر زمان این بخش رونق بگیرد شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود ادامه داد: رونق بخش مسکن و ساخت و ساز به شکوفایی اقتصادی منجر می‌شود. لذا دولتها باید صدای صنعت ساختمان را بشنوند و با آغوش باز پذیرای رفع مشکلات آنها باشند.

صنعت ساختمان در کشورهای نفت‌خیز دومین صنعت پیشران اقتصاد و نخستین صنعت در اشتغال است

جوزی با تاکید بر اینکه امروزه صنعت ساختمان در ایران و جهان، پرچمدار صنایع جهان با قدمت هزاران سال است خاطر نشان کرد: صنعت ساختمان در کشورهای نفت‌خیز دومین صنعت پیشران اقتصاد و نخستین صنعت در اشتغال است. به همین دلیل برخی کشورهای منطقه سعی دارند صنعت ساختمان را به صنعت اول در اقتصاد کشور خود تبدیل کنند.

رئیس انجمن صنعت ساختمان تاکید کرد: اگر بخواهیم به ریز در مورد بخش مسکن و صنعت ساخت و ساز در این روزها صحبت کنیم باید اینطور اعلام کنیم که به مدد فناوریهای نوین همچون پرینترهای سه‌بعدی و صنعتی‌سازی، بخش مسکن مدام در حال پیشرفت است پس همانطور که به مزیت های آن اشاره کردم دولت و مجلس باید نگاه ویژه ای به بخش مسکن و صنعت ساختمان داشته باشند.

دولت باید راهکارهای خرید مسکن را تسهیل و این راه پرسنگلاخ را هموار کند. با توجه به سیاست افزایش جمعیت، دولت باید بخش خصوصی را کنار خود ببیند

وی با تاکید بر اینکه اگر به حوزه مسکن و صنعت ساختمان توجه نشود، هم خود و هم بخشهای وابسته را به رکود می کشاند ادامه داد: دولت باید راهکارهای خرید مسکن را تسهیل و این راه پرسنگلاخ را هموار کند. با توجه به سیاست افزایش جمعیت، دولت باید بخش خصوصی را کنار خود ببیند نه اینکه تصور کند بخش خصوصی رقیب او است.

جوزی اضافه کرد: بخش خصوصی این آمادگی را دارد که بدون هیچگونه درخواستی مثل تسهیلات یا دریافت زمین دولتی در طرح نهضت ملی مسکن با دولت همکاری کند. اما معتقد است که باید نقش تسهیل گری در بخش مسکن را برای بخش خصوصی به خوبی ایفا کند.

برای مشارکت و کمک در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است، بدون اینکه از دولت زمین یا تسهیلات بخواهد

وی یادآوری کرد: برای مشارکت و کمک در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است، بدون اینکه از دولت زمین یا تسهیلات بخواهد. فقط دولت راه را هموار کند و عوارض نابخردانه از یخش خصوصی دریافت نشود.

رییس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان در پاسخ به این پرسش که موضوع ورود چینی ها به شدت از سوی شهرداری تهران دنبال و پیگیری می شود. آیا با ورود چینی ها به بخش مسکن موافق هستید؟ گفت: در صورت تزریق منابع مالی و ارز و ورود تکنولوژی ساخت به ایران توسط کشور چین خوشحال می‌شویم و آمادگی همکاری با آنها را داریم. تاکید ما در ارتباط با حضور چینی‌ها در بخش ساخت و ساز مسکن، ورود فناوری و جذب سرمایه‌گذاری است و از این بابت خوشحالیم.

جوزی با بیان اینکه درباره موضوع حضور پیمانکار و نفرات چینی در ایران نیازمند نظرات کارشناسی است تاکید کرد: هدف اصلی ایجاد انجمن صنعت ساختمان در جهت ارتقای علمی و فناوری در صنعت ساختمان بود. در خصوص تزریق منابع مالی و ارز به کشور توسط کشور چین خوشحالیم و می‌توانیم در این زمینه به آنها متصل شویم اما اینکه پیمانکار چینی و افراد چینی در این کشور مشغول کار شوند نیازمند کارشناسی است. به هر حال با ورود تکنولوژی ساخت و ساز توسط چین به ایران کاملا موافق هستیم.

کشور به دنبال افزایش جمعیت است پس ساخت مسکن ۲۵ متری اصلا معنی ندارد

جوزی در خصوص ساخت مسکن ۲۵ متری نیز گفت: کشور به دنبال افزایش جمعیت است پس ساخت مسکن ۲۵ متری اصلا معنی ندارد.

وی افزود: باید به دنبال صنعتی‌سازی، ارزان‌سازی و مسکن اجتماعی همانند آنچه کشورهای توسعه یافته انجام داده‌اند باشیم. قیمت مسکن اساسا الگوی جهانی دارد و قطعا با نرخ هایی ساخته شود که بتوان به صورت آبرومند در آن زندگی کرد.

در زلزله خوی ساختمان هایی بود که می‌توانستیم با دست میلگردهای آن را خم کنیم. اگر قرار است مسکنی که ساخته می‌شود خراب شود بهتر است ساخته نشود

رییس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان خاطر نشان کرد: در زلزله خوی ساختمان هایی بود که می‌توانستیم با دست میلگردهای آن را خم کنیم. اگر قرار است مسکنی که ساخته می‌شود خراب شود بهتر است ساخته نشود.

وی در خصوص تعامل با وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: حدود ۱۰ سال است که پیگیر استیفای حقوق صنفی و مطالبات حقوقی بخش ساختمان هستیم. در این راستا نیز با وزارت راه و شهرسازی به عنوان عالی‌ترین مرجع دولتی در بخش مسکن، تعاملاتی از قبل داشته ایم و از این به بعد هم خواهیم داشت. صنعت ساختمان کشور متولی ندارد و در جلسات تخصصی به صورت خردمندانه آنرا آسیب شناسی خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha