۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
انبوه سازان گلستانی پشت درهای بسته شورای مسکن | سازندگان بومی کنار گذاشته شدند
نائب رئیس انجمن انبوه سازان گلستان انتقاد کرد؛

انبوه سازان گلستانی پشت درهای بسته شورای مسکن | سازندگان بومی کنار گذاشته شدند

گرگان- نورانی، نائب رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: علی رغم اینکه در آیین نامه شورای مسکن استان به صراحت نسبت به حضور نماینده انبوه سازان اشاره شده اما انجمن به جلسات این شورا دعوت نمی شوند.

شهاب نورانی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: انبوه سازان و سرمایه گذاران بومی برای اداره کل راه و شهرسازی گلستان غریبه هستند و با توجه به اینکه حدود سه سال از عمر طرح های نهضت ملی مسکن می گذرد اما اراده ای از سوی این اداره کل برای حمایت و مشارکت دادن این قشر برای پیشرفت و تولید مسکن در استان دیده نمی شود.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان افزود: در آیین نامه شورای مسکن استان به صراحت آمده است که نماینده انبوه سازان می تواند بدون حق رای در جلسات حضور داشته باشد اما انجمن به جلسات این شورا دعوت نمی شود.

وی با تاکید به اینکه انبوه سازان استان کنار گذاشته شده اند، گفت: میزان حضور سازندگان انبوه مسکن در پروژه های نهضت ملی در استان های مختلف متفاوت است و این موضوع ارتباط مستقیم با شیوه نگرش مسئولان و مدیران اجرایی استان مربوطه و میزان تعامل آنها با بخش خصوصی دارد.

نورانی ادامه داد: در برخی استان ها ارتباط قابل قبولی بین انبوه سازان و اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد که منجر به پیشرفت های خوبی شده اما در گلستان این تمایل در مسئولان تقریبا صفر بوده و تا کنون توفیقی حاصل نشده است.

وی با اشاره به روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در گلستان گفت: اگر بررسی میدانی داشته باشیم به طور واضح به این موضوع دست خواهیم یافت که پیشرفت چشمگیری در این حوزه حاصل نشده است که دلیل اصلی آن را عدم استفاده از ظرفیت انبوه سازان و سرمایه گذاران بومی می دانم لذا تا زمانی که فضا برای فعالیت این صنف تخصصی فراهم نشود افق روشنی در این بخش قابل پیش بینی نیست.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha