۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
سهم ۹ درصدی پتروشیمی ها از مصرف انرژی
مدیر انرژی شرکت صنایع ملی پتروشیمی:

سهم ۹ درصدی پتروشیمی ها از مصرف انرژی

اشرفی مدیر انرژی شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: پتروشیمی ها ۹ درصد مصرف انرژی کشور را دارند که اگر بهینه سازی صورت گیرد ۱۰ درصد این میزان یعنی یک درصد کل مصرف انرژی کشور کاهش خواهد یافت.

بازار؛ گروه آب و انرژی:مرتضی اشرفی مدیر انرژی شرکت صنایع ملی پتروشیمی در نشست هم‌اندیشی مدیریت انرژی، حساب و بازار بهینه‌سازی اظهار داشت: پتروشیمی ها ۹ درصد مصرف انرژی کشور را دارند که اگر بهینه سازی صورت گیرد ۱۰ درصد این میزان یعنی یک درصد کل مصرف انرژی کشور کاهش خواهد یافت.

به گفته او، ما اکنون ۷۲ مجتمع پتروشیمی داریم که باضافه ۳ مجتمع تامین سرویس و یوتیلیتی؛ ۷۵ مجتمع در کشور وجود دارد، علاوه بر این ۵۷ مجتمع در دست ساخت نیز داریم. وی افزود: رویکرد صنعت پتروشیمی بهبود عملکرد است و عمدتا در این رابطه ما روی تجهیزات تمرکز داریم و بهینه سازی و کار روی نیروی انسانی را برای بهبود مصرف در چارچوب کاری خود قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات مفیدی برای بهینه سازی مصرف انجام داده ایم، ادامه داد: در زمینه فرهنگسازی و آموزش نیروی انسانی نیز اقداماتی در راستای بهینه سازی داشته ایم.

اشرفی اقدامات پتروشیمی در حوزه بهینه سازی را در ۴ حوزه از جمله مدیریت مصرف، پایش اندازه گیری، اقدامات فناورانه و مراودات سازمانی و فراسازمانی برشمرد.

وی بیان داشت: ۸۰ درصد مدیریت انرژی در دنیا فنی و ۲۰ درصد تئوری است اما در ایران این رویه برعکس و تنها ۲۰ درصد فنی است.

مدیر انرژی شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: در صنعت پتروشیمی ۳۶ مجتمع ایزو ۵۰۰۰۱ دارند، ۱۵ مجتمع در حال استقرار هستند و مابقی در مرحله الزام قرار دارند یعنی در ۳ سال آینده به این استاندارد خواهند رسید.

وی در ادامه با اشاره به چالش مجتمع های پتروشیمی اشاره و اظهار داشت: عدم اجرایی شدن ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، افت ارزش حرارتی گاز، عدم تامین پایدار خوراک و سوخت در فصول سرد، عدم اجرایی شدن بازار بهینه سازی، عدم وجود و یا اجرای اهرم تشویقی، عدم تامین گازوئیل در فصول سرد، عدم امکان تامین تجهیزات از منابع داخل از جمله این چالش ها است.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha