۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
سدها متناسب با پیش‌بینی الگوهای بارندگی مدیریت می‌شود
وزیر نیرو:

سدها متناسب با پیش‌بینی الگوهای بارندگی مدیریت می‌شود

چابهار- وزیر نیرو گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای پیش‌رو، باید آمادگی وقوع سیلاب مجدد را داشته باشیم.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اکبر محرابیان با حضور در استان سیستان و بلوچستان و پس از بازدید از مناطق سیل‌زده این استان، در جلسه مدیریت بحران استان بر اهمیت سدهای مخزنی در کاهش خسارت‌های مختلف تاکید کرد و گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته، شرایط ایجاد شده کنترل و مشکلات مردم سیل‌زده در بخش‌های مختلف به ویژه تامین آب و برق برطرف خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: وجود سدهای بزرگ با ذخیره مناسب در این منطقه علاوه بر مهار بخش قابل توجهی از سیلاب‌ها و ذخیره‌سازی منابع آبی، موجب شد بحران پیش آمده بدون خسارت جانی و با حداقل خسارت‌های مالی سپری شود. بی‌تردید در صورتی که این سدها وجود نداشت وضعیت دیگری را شاهد بودیم؛ در حالی که تداوم این جبهه بارشی در کشورهای دیگر از جمله پاکستان با خسارت جانی و مالی قابل توجهی همراه شد.

وی همچنین به جمع‌بندی گزارش مدیران شرکت‌های آب و برق استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای پیش‌رو باید آمادگی وقوع سیلاب مجدد را داشته باشیم. بر این اساس همه دستگاه‌ها باید نسبت به اطلاع‌رسانی به مردم به طور ویژه‌ای اقدام کنند.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به ظهور و بروز خشکسالی‌ سال‌های اخیر در این استان، اظهار کرد: باید شکرگزار خداوند به دلیل بارش رحمت الهی باشیم و امید است بهترین بهره را از این بارندگی‌ها حاصل کنیم.

محرابیان اضافه کرد: خدمات صنعت آب و برق از روزهای ابتدایی وقوع سیلاب در این استان آغاز شده و تا زمانی که هیچ مشکل و مساله‌ای از این بابت برای مردم سیل‌زده وجود نداشته باشد این خدمت‌رسانی با قوت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید عملیات بازسازی واحدهای مسکونی مردم و ابنیه با حمایت دولت به سرعت آغاز شود، بیان کرد: در آغاز فصل بارش در منطقه هستیم و سدهای ما متناسب با پیش‌بینی الگوهای بارندگی مدیریت خواهند شد تا حداکثر آب را در خود جای دهند.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha